Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016

ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ κ. ΤΗΛΕΜΑΧΟ ΛΑΡΙΣΙΝΟ... ΓΡΑΦΕΙ Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΡΜΕΝΙΩΤΗΣ

«ΜΙΛΑΩ ΣΟΒΑΡΑ ΚΑΙ ΛΕΩ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ». ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ κ. ΤΗΛΕΜΑΧΟ ΛΑΡΙΣΙΝΟ... ΓΡΑΦΕΙ Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΡΜΕΝΙΩΤΗΣ
Σάββατο, 03 Σεπτέμβριος 2016 20:08 
«ΜΙΛΑΩ ΣΟΒΑΡΑ ΚΑΙ ΛΕΩ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ». ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ κ. ΛΑΡΙΣΙΝΟ.
Κ. Λαρισινέ, χαίρετε.
Βλέπω ότι το ύφος του άρθρου σας είναι το ίδιο επιθετικό με το προηγούμενο και, μάλιστα,απευθυνόμενος προς το
πρόσωπό μου, κάποια στιγμή αλλάξατε τον πληθυντικό σε …ενικό, δείγμα, μάλλον, του σεβασμού που δείχνετε προς τον συνομιλητή σας. Ωστόσο, θα απαντήσω και πάλι στα ερωτήματά σας, μολονότι αμφιβάλω για το πόσο ωφέλιμο είναι το να γίνεται συζήτηση για τόσο σοβαρά θέματα με πρόσωπα που εκφέρουν αυθαίρετες προσωπικές γνώμες, χωρίς θεολογική τεκμηρίωση:
«Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΕΒΑΛΕ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΣΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ, ΦΙΛΩΝΤΑΣ ΤΟΥ ΤΟ ΧΕΡΙ.ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΑΠΟΣΙΩΠΑΤΕ; ΕΠΕΙΔΗ ΗΤΑΝ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ; »
Μου γράφετε: «Γιατί βγάζετε σπυράκια, όταν είπε ο άγιος Παΐσιος ότι, δεν έχει περάσει καλύτερος Πατριάρχης από τον Βαρθολομαίο;». Αγαπητέ κύριε, αυτή η υποτιθέμενη «μαρτυρία», ανήκει σε κάποιον κύριο Νικόλαο Μαγγίνα που ..κατά «σύμπτωση» είναι, εδώ και δεκαετίες, ο προσωπικός φωτογράφος του Πατριάρχη Βαρθολομαίου! Καταλαβαίνετε, λοιπόν,
πόσο «αξιόπιστη» είναι αυτή η μαρτυρία. Αλλά ας υποθέσουμε ότι, όντως, είπε σε κάποιον ο Άγιος, ότι ο Βαρθολομαίος θα είναι καλός Πατριάρχης. Ακόμη και οι προορατικοί άγιοι δεν ήταν αλάθητοι και μερικές φορές επέτρεπε ο Θεός να κάνουν πολύ σοβαρά λάθη. Π.χ. το 610 μ.Χ. είχε κοιμηθεί ένας πολύ καλός και ορθόδοξος Πατριάρχης και οι μοναχοί του διορατικού Γέροντα Αγίου Θεοδώρου του Συκεώτη ήταν πολύ θλιμμένοι. Ο χαρισματούχος Άγιος τους καθησύχασε, λέγοντάς τους ότι και ο διάδοχός του θα είναι εξ ίσου καλός και ορθόδοξος, και μάλιστα, απευθυνόμενος στον ενθρονισθέντα Πατριάρχη Σέργιο, τού είπε: «Έχω εμπιστοσύνη στον Θεό ότι θα ασκήσεις την Επισκοπή σου καλά(1) Η ιστορία όμως διέψευσε τον προορατικό Άγιο. Ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Σέργιος (610-638) αποδείχτηκε … αιρετικός και αναστάτωσε την Εκκλησία!
Όσον αφορά το επίμαχο βίντεο με τον π. Παΐσιο που το έχουν κάνει «σημαία» οι φιλοπατριαρχικοί και οι Οικουμενιστές (και μαζί μ’ αυτούς κι εσείς!), επειδή, ακριβώς, δεν έχουν κανένα, απολύτως, θεολογικό επιχείρημα για να στηριχθούν, υπάρχει τεκμηριωμένη απάντηση. Εκτός αυτού, θα αποδείξουμε ότι και ο Άγιος Γέροντας Παΐσιος δεν τα γνώριζε όλα, και κάποιες φορές έκανε εκτιμήσεις σε πάρα πολύ σοβαρά ζητήματα, τις οποίες λίγο αργότερα …αναιρούσε ο ίδιος! Επειδή όμως αυτά που έχω να γράψω, για το θέμα αυτό, είναι πολλά και θα κουράσω τους αναγνώστες ΑΝhttp://cdncache-a.akamaihd.net/items/it/img/arrow-10x10.pngτα συμπεριλάβω στο παρόν, ήδη εκτενές κείμενο, δεσμεύομαι να τα δημοσιεύσω στα «Νέα της Πτολεμαΐδας» το προσεχές χρονικό διάστημα.
«ΜΙΛΑΤΕ ΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟ;  ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΕΤΕ ΠΡΟΔΟΤΕΣ, ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ…»
Με εξαίρεση τους Πατριάρχες Βουλγαρίας και Γεωργίας (και ίσως 2-3 ακόμη αρχιεπισκόπους), όλοι οι άλλοι Προκαθήμενοι είναι Οικουμενιστές. Αν κάνω λάθος, ας βγει ο πρωτοσύγκελος και ο Αρχιερατικός Επίτροπος Εορδαίας, κι ας με διαψεύσουν. Ας βγουν να πουν αν αυτοί οι αρχιερείς «ορθοτομούν τον λόγον της αληθείας». Αυτή είναι η αλήθεια. Τί να κάνουμε τώρα; Να την κρύψουμε κάτω από το χαλί για να μην σκανδαλίζεστε εσείς; Και είναι Οικουμενιστές, όχι γιατί τους θεωρούμε εμείς έτσι, αλλά γιατί αυτό βεβαιώνουν οι πράξεις τους. Όταν κάποιος διαπράξει εγκλήματα και μάλιστα δημοσίως, είναι δολοφόνος από την πρώτη στιγμή, και όχι από τότε που θα τον καταδικάσει το δικαστήριο ή από τότε που θα τον αποκαλέσουν οι άνθρωποι «εγκληματία». Το γεγονός ότι η αίρεση του Οικουμενισμού έχει καταφέρει με τη βοήθεια και της Μασωνίας να τοποθετήσει ανθρώπους της σε υψηλές διοικητικές θέσεις της Εκκλησίας, εξηγεί τη «σιγή ιχθύος» που υπάρχει σήμερα. Οι περισσότεροι μητροπολίτες και ιερείς φοβούνται να μιλήσουν, οι μεν πρώτοι για να μην εκθρονιστούν, οι δε δεύτεροι για να μην χάσουν την εύνοια του δεσπότη, τον περικαλλή ναό τους, το μισθό τους, κ.λ.π.
Πάντως, η σημερινή εποχή είναι καλύτερη από το 660 μ.Χ., εποχή κατά την οποία είχε αλώσει την Εκκλησία η αίρεση του Μονοθελητισμού. Τουλάχιστον, σήμερα υπάρχουν και δύο Πατριαρχεία ορθόδοξα. Τότε, είχαν πέσει όλα στην αίρεση, και σ’ ολόκληρη τη βυζαντινή αυτοκρατορία ένας, μόνο, 80χρονος μοναχός είχε απομείνει να διαμαρτύρεται! Ήταν ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής. Οργισμένος ο Αυτοκράτορας έστειλε αξιωματούχους και ο αιρετικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, επισκόπους, για να τον μεταπείσουν (με το καλό ή με το ζόρι) για να μην στέλνει επιστολές εδώ κι εκεί και ταράζει τα «λιμνάζοντα» νερά. Έχουν μείνει στην ιστορία οι διάλογοι που έκανε ο γενναίος μοναχός μαζί τους. Σας μεταφέρω ένα μικρό απόσπασμα:
- «Ποιος είσαι εσύ, βρε παλιόγερε, που τολμάς και τα βάζεις μαζί μας; Εσύ σε ποια Εκκλησία ανήκεις; Της ΚΠόλεως, της Ρώμης, της Αντιόχειας, της Αλεξάνδρειας, των Ιεροσολύμων; Ορίστε, όλες αυτές, και μαζί και οι επαρχίες τους, είναι ενωμένες μ’ εμάς! Αν είσαι, λοιπόν, κι εσύ της Μιάς Καθολικής Εκκλησίας, ενώσου, μαζί μας».
Και η απάντηση του Αγίου ήταν:
- «Καθολική Εκκλησία είπε ο Κύριος ότι είναι η ορθή και σωτήρια ομολογία της Πίστεως. Γι’ αυτό και μακάρισε τον Πέτρο, που ομολόγησε σωστά, και πάνω σ’ αυτή την ομολογία διακήρυξε ο Θεός ότι θα οικοδομήσει την Εκκλησία…»(2).
Αποτέλεσμα της Ομολογίας του ήταν και ο μαρτυρικός του θάνατος. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα γραφόμενά σας, κ. Λαρισινέ, δεν υπήρξε άνθρωπος που να «απαξίωσε» περισσότερο Πατριάρχες και Συνόδους από τον άγιο Μάξιμο. Η Εκκλησία μας, όμως, τον τιμά, τον δοξάζει και τον ευγνωμονεί, γιατί η Εκκλησία βρίσκεται εκεί που είναι η αλήθεια, κι όχι εκεί που βρίσκονται οι αιρετικοί αρχιερείς, όπως ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος! Ο π. Αυγουστίνος σχολιάζει: «Πού είναι αυτά που λένε μερικοί δεσποτάδες ότι “εμείς είμαστε Εκκλησία”; Όχι, αγαπητοί μου, μπορεί να μαζευτείτε στην οδό Φιλοθέης [όπου στεγaζόταν η Ιερά Σύνοδος] όλοι οι δεσποτάδες και ένας καλόγερος να σας διαλύσει. Είδατε ποτέ μικρό παιδί να κυνηγάει με ένα καλάμι τα γαλιά; (=γαλοπούλες)… Όταν εσείς εκεί που μαζεύεσθε, δεν σκέφτεστε τα μεγάλα και υψηλά και λαμβάνετε αποφάσεις που είναι κόντρα με το Ευαγγέλιο, τότε, μπορεί να είστε και 70 και 100 και 300, αλλά εάν δεν είστε φορείς της Ορθοδοξίας και είναι ένας εκείνος, –ό,τι να ’ναι–, και καλόγερος να ’ναι· αυτός o καλόγερος που έχει Πνεύμα Άγιον, που βαδίζει με τους Πατέρες της Εκκλησίας, αυτός ο ένας θα σας σαρώσει όλους και θα επαναφέρει το σκάφος της Εκκλησίας στην τροχιά του!… Τέτοιος ήτο ο άγιος Μάξιμος ο ομολογητής, που τους σάρωσε όλους… Με εντολή πατριαρχών τον εξόρισαν και του έκοψαν την γλώσσα για να μη μιλάει για τον Χριστό»(3).
Δόξα τω Θεώ που και σήμερα έχουμε νέους Μάξιμους Ομολογητές, που αγωνίζονται κατά της σύγχρονης αίρεσης, της αίρεσης του Οικουμενισμού και ενημερώνουν και αφυπνίζουν το λαό: αυτοί είναι ο π. Γεώργιος Μεταλληνός, ο π. Θεόδωρος Ζήσης, και άλλοι.
«ΜΠΕΡΔΕΥΤΗΚΑ. ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ Η ΔΙΑΦΩΝΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ; ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ; Ή ΕΙΝΑΙ ΣΟΥΠΕΡ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ;»
Ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας ήταν, όντως, Οικουμενιστής, τουλάχιστον την εποχή που «αφορίστηκε» ο Σωτηρόπουλος. Τώρα έχει γεράσει, δεν «ακούγεται», δεν ξέρω τι κάνει. Πάντως, όσα έγραψα, τα έχει πει. Δηλ. α)  Κατηγόρησε τον κ. Βαρθολομαίο ότι κατέλυσε τη Συνοδικότητα β) Κατείγγειλε το Πατριαρχείο ότι υπέκυψε στον Πάπα και αποδέχτηκε την επάρατη Ουνία, τον Δούρειο Ίππο του Παπισμού και γ) Είπε ότι οι, δήθεν, «θεολογικοί διάλογοι» που κάνει το Πατριαρχείο με τους Παπικούς είναι …μια κοροϊδία! Και δεν είναι τυχαίο πρόσωπο. Ο κ. Στυλιανός, για 20 ολόκληρα χρόνια, με εντολή του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ήταν ο πρόεδρος της Ορθόδοξης πλευράς, στους θεολογικούς Διαλόγους με τους Ρωμαιοκαθολικούς. Τώρα, γιατί τα είπε αυτά; Δεν ξέρω. Να του τηλεφωνήσετε για να σας εξηγήσει. Πάντως, βλέπω ότι τα κάνατε «γαργάρα», όπως κάνατε «γαργάρα» και τον, άνευ εκκλησιαστικού δικαστηρίου, «αφορισμό» ενός θεολόγου, πρακτική που δεν έχει καταγραφεί στην ιστορία ούτε στα στυγνότερα δικτατορικά καθεστώτα!
«ΜΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΜΟΝΟ ΕΝΑΝ ΑΓΙΟ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ, ΤΟΝ ΙΟΥΣΤΙΝΟ ΠΟΠΟΒΙΤΣ, ΠΟΥ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΤΕΚΝΑ ΕΔΩΣΑΝ ΑΓΩΝΑ ΝΑ ΔΙΕΞΑΧΘΕΙ Η ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ»
​Δεν είναι μόνο ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς που καταφέρθηκε κατά του Οικουμενισμού… Είναι και ο Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης που έχει πει ότι ο Οικουμενισμός είναι η αίρεση-πρόδρομος της αναμενόμενης δικτατορίας του Αντιχρίστου, γιατί οδηγεί προς μία παγκόσμια ενιαία θρησκεία που θα τον υποδεχτεί ως Μεσσία.(4) Γράφω και έναν ακόμη λόγο του: «Ο διάβολος έχει τρία πλοκάμια: Για τους θρησκευόμενους τον Οικουμενισμό, για τους φτωχούς τον άθεο κομμουνισμό και για τους πλουσίους τη Μασωνία»(5). Όσον αφορά αυτό που είπατε για τα πνευματικά τέκνα του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς, πράγματι, κάποια από αυτά τον πρόδωσαν. Εσείς το γράφετε, μάλλον, για να σπιλώσετε τον Άγιο και συνεπακόλουθα τον Οικουμενισμό που καταδίκασε. Δεν ήταν, όμως, η μοναδική περίπτωση που πνευματικό παιδί πρόδωσε τον άγιο Γέροντά του. Αυτό το κακό συνέβη ακόμη και στον Απόστολο Παύλο. Θυμάστε που έγραφε, με πόνο: «Ο Δημάς με εγκατέλειψε, επειδή αγάπησε τον παρόντα κόσμο, και έφυγε για τη Θεσσαλονίκη» (Τιμ. Β΄4:10); Επίσης, είναι πασίγνωστο το «ίνα μη υπεραίρωμαι εδοθη μοισκόλοψ τη σαρκί»(Κορ. Β΄12:7) του Παύλου. Έγιναν πολλές υποθέσεις για το τι μπορεί να ήταν αυτό που βασάνιζε τον Απόστολο: Άλλος είπε ότι ήταν κάποια, αρρώστια, άλλος κάποια πληγή, κ.λ.π. Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος είπε ότι ήταν ένα αγαπημένο του πρόσωπο που τον στενοχωρούσε συνέχεια. Ο άγιος μίλησε και για «ψευδαδέλφους» (Κορ. Β΄11:26).
«ΑΧ…ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ, ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗ ΦΟΒΕΡΗ ΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ “ΤΟΙΣ ΠΑΣΙ ΓΕΓΟΝΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ, ΙΝΑ ΠΑΝΤΩΣ ΤΙΝΑΣ ΣΩΣΩ”»
​Αυτή είναι η απάντησή σας στο λόγο που απηύθυνε ο Προύσης Ελπιδοφόρος στον Ουνίτη «επίσκοπο» της Καλαβρίας, και θέλετε να πείτε ότι τα κάνουν αυτά οι Πατριαρχικοί, από «αγάπη», για να προσελκύσουν, τάχα, στην Ορθοδοξία τους Παπικούς και να τους σώσουν! Ωραίο ανέκδοτο! Με κάνατε και γέλασα! Η πραγματικότητα όμως σας διαψεύδει: Το Πατριαρχείο όχι μόνο έχει «εξαφανίσει»  και «δεν βλέπει» πλέον τις 20 και πλέον αιρετικές κακοδοξίες του Παπισμού, αλλά και, μέσω της αποδοχής της αίρεσης του Πρωτείου, ετοιμάζεται να κάνει «Ένωση» κατά την οποία θα αναγνωρίζουμε ανώτερο όλων των Πατριαρχών τον Πάπα! Εξουνιτισμός της Ορθοδοξίας και πλήρης υποταγή!
«ΆΣΤΑ ΑΥΤΑ… ΜΗΝ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΣ...ΑΠΟΡΩ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΣ, ΜΗΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΔΕΙΞΕΙΣ ΤΙΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΟΥ ΓΝΩΣΕΙΣ;»
​Δεν προσπαθώ να κάνω επίδειξη γνώσεων, κύριε, αλλά εφ’ όσον μιλάμε για τόσο σοβαρά θεολογικά ζητήματα, οφείλουμε ό,τι γράφουμε να το τεκμηριώνουμε. Δεν μπορούμε να γράφουμε αερολογίες και τις προσωπικές μας απόψεις, οι οποίες δεν ενδιαφέρουν κανέναν.
«ΕΣΕΙΣ ΑΓΙΟΠΟΙΗΣΑΤΕ ΤΟΝ ΚΑΝΤΙΩΤΗ»
Πριν από χρόνια, ένας γνωστός μου είχε πάει στο Άγιο Όρος και κάποια στιγμή βρέθηκε, μαζί με άλλα άτομα, στο κελί ενός γέροντα ασκητή. Τον ρωτούσαν διάφορα θέματα. Τον ρώτησε και ο γνωστός μου τη γνώμη του για τον π. Αυγουστίνο. «Είναι άγιος», είπε κοφτά. Τότε αντέδρασαν οι άλλοι προσκυνητές που ήταν από Αθήνα, Ξάνθη, κ.λ.π. λέγοντας «ποιος; Αυτός είναι ακραίος, κ.λ.π.». Χαμογέλασε ο ασκητής και τους είπε: «Ακούστε παιδιά: ΑΝhttp://cdncache-a.akamaihd.net/items/it/img/arrow-10x10.png δεν είναι άγιος ο Γέροντας Αυγουστίνος, δεν υπάρχει άγιος στην Εκκλησία μας».
Γράφετε: «Ως Άγιος αναγνωρίζεται από την Εκκλησία μας, όποιος πρώτα έχει κατοχυρωθεί ως Άγιος στη συνείδηση του απλού λαού, με την αγιοπνευματική καθαρή και αγνή ζωή του, τα χαρίσματα και τα θαύματα του». Όλες τις προϋποθέσεις που αναφέρετε τις πληροί ο π. Αυγουστίνος, εκτός από εκείνον της θαυματουργίας. Αλλά θα σας ρωτήσω: Η Εκκλησία περίμενε να δει θαύματα για να αγιοκατατάξει τον Άγιο Ιωάννη το Χρυσόστομο, τον Άγιο Γρηγόριο το Θεολόγο, τον Άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή, και άλλους αγίους που προσέφεραν την διδασκαλία τους στην Εκκλησία; Ο π. Αυγουστίνος έχει γράψει τόσο ωραία, ζωντανά, αληθινά, φλογερά και απλά βιβλία και κηρύγματα, που κυκλοφορούν πλέον σε όλη την Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, οικοδομώντας τους χριστιανούς.
Παρ’ όλο που τον έχουν εγκωμιάσει δύο άγιοι, ο Γέρων Παΐσιος και ο Άγιος Γεώργιος Καρσλίδης, εφ’ όσον δεν έχει γίνει Σύνοδος για να τον αγιοκατατάξει, έχετε το δικαίωμα να μην τον αναγνωρίζετε ως άγιο. Δεν έχετε όμως κανένα δικαίωμα να τον χλευάζετε και να τον συκοφαντείτε. Αυτό κάνατε στο προηγούμενο άρθρο σας. Αλλά δεν φταίτε εσείς. Φταίει η μητρόπολη που δεν έχει βγει ακόμη για να σας ασκήσει κριτική. Που είναι ο π. Νικηφόρος; Που είναι ο  π. Αυγουστίνος Αυξωνίδης; Που είναι οι κληρικοί της Εορδαίας, να υπερασπίσουν τον άγιο Γέροντα που τους χειροτόνησε; Και πρέπει να δώσουν απάντηση και στα άλλα που γράφετε για «μικτούς γάμους», κ.λ.π., που τα γράφετε για να μας εμφανίσετε τον π. Αυγουστίνο ενδοτικό και …Οικουμενίζοντα!
Αλλά και εγώ είμαι υπόλογος, γιατί κάνω διάλογο με έναν άνθρωπο που εξύβρισε το Γέροντα. Εκτός αυτού, για τόσο σοβαρά θέματα θα ήθελα να συζητώ με ανθρώπους που έχουν κάποιες στοιχειώδεις θεολογικές γνώσεις, για να έχουμε μια κοινή βάση επί της οποίας να μπορούμε να διαλεγόμαστε. Δεν έχω κάτι προσωπικό μαζί σας, αλλά δεν επιθυμώ να συνεχίσω έναν άκαρπο διάλογο. Χαίρετε κύριε Λαρισινέ (αν είναι αυτό το κανονικό σας όνομα και όχι ψευδώνυμο, γιατί έψαξα και δεν βρήκα πουθενά αυτό το επώνυμο).
Βασίλης Κερμενιώτης
Kermeniotis_b@yahoo.gr
1. Βίος Αγίου Θεοδώρου του Συκεώτη, σελ. 147, έκδ. «Το Περιβόλι της Παναγίας»
2. Μαξίμου του Ομολογητού, Περί πραχθέντων…, κεφ. κε΄-κη΄, P.G. 90, 161D-165C
3. www.youtube.com/watch?v=SlUgQGDqUfE
4. Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, Λόγοι,Τhttp://cdncache-a.akamaihd.net/items/it/img/arrow-10x10.png. Β΄- Πνευματική αφύπνιση, Ι. Ησυχαστήριον «Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος», Σουρωτή Θεσ/νίκης 1999, σ. 176.

5. Μακαρίου ιερομονάχου, Γέροντος ΠαίσίουΑγιορείτου, Λόγοι Σοφίας και Χάριτος, Άγιον Όρος, σελ. 73

[ΠΗΓΗ:http://www.eordaia.org/index.php?option=com_content&view=article&id=39841:l-----r---------&catid=2258:3]