Παρασκευή 22 Μαρτίου 2019

ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΙΔΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ (Μέρος α΄)

Αποτέλεσμα εικόνας για emfylew taytothtew

ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΙΔΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ

Μέρος α΄
Αγαπητοί συνάδελφοι,

Στην πρώτη εν αγωνία επιστολή μου προς εσάς τους αγαπητούς εν Χριστώ αδελφούς και πατέρες έδειξαπαρ΄όλη τη συγγραφική αδυναμία μου πως Ο,ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΑΛΟ! «Μερικοί άνθρωποι νομίζουν ότι, επειδή η χρήση της είναι νόμιμη σε κάποια μέρη, θα πρέπει να είναι και ασφαλής. Το σώμα σου όμως δεν αναγνωρίζει αν ένα ναρκωτικό είναι νόμιμο ή παράνομο. Το μόνο που γνωρίζει είναι οι επιπτώσεις του ναρκωτικού αφότου το έχεις πάρει"[1]! Θυμίζω εδώ στην αγάπη σας και τον λόγοτου αποστόλου των εθνών Παύλου προς τον λαό της Κορίνθου«Πάντα μοι έξεστιναλλουπάντα συμφέρει» (Α Κορ. 6,12),  δηλαδή ‘’όλα μου επιτρέπεται να τα κάνωαλλάδεν είναι προς το συμφέρον μου το πνευματικό να τα κάνω όλα’’. Ναι αγαπητέόσα λεςκαι κάνεις μέσα στην Τάξη ή στη Σχολική μονάδα είναι μοναδικά και πάντα νόμιμα αλλά είναι όλα μα όλααυτά για το πνευματικό συμφέρον των μαθητών και όχι μόνον αλλά και σύμφωνα με τη νομική αξίωσητων Γονέων και Κηδεμόνων  «που απορρέει από το Ν.Δ. 53/1974 – ΦΕΚ 256/Α ́ πουκύρωσε την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ ήΣύμβαση της Ρώμηςκαι σύμφωνα με το άρθρο 2 του Προσθέτου Πρωτοκόλλουαυτής «Δικαίωμα στην εκπαίδευση» που ορίζει ότι : «Ουδείς δύναται ναστερηθή του δικαιώματος όπως εκπαιδευθήΠαν Κράτος εν τη ασκήσειτων αναλαμβανομένων υπ’ αυτού καθηκόντων επί του πεδίου τηςμορφώσεως και της εκπαιδεύσεως θα σέβεται το δικαίωμα των γονέωνόπως εξασφαλίζωσι την μόρφωσιν και εκπαίδευσιν ταύτην συμφώνωςπρος τας ιδίας αυτών θρησκευτικάς και φιλοσοφικάς πεποιθήσεις».»;


Επειδή Ο,ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΧΩΡΙΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΝΗΡΟ, προχωρώ σε ακόμη δύο επισημάνσεις χάρη αληθείαςεπικαλούμενος το όνομα του κυρού επισκόπου π. Αυγουστίνου Φλωρίνηςπου έλεγε: «ΑΓΑΠΗ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΤΗ», δηλαδή«ποιος δὲν λέει τὴν ἀλήθεια σ᾽αὐτόν που ἀμαρτάνει καὶ τὸν κολακεύειεἶναι πατεῶνας καὶ δὲν τὸν ἀγαπ» [2].

Α΄Ό,ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΑΛΟ

Η πρώτη επιφαινόμενη οικουμενική ιδέα έχει να κάνει με τις έννοιες της φύσηςτου φυσικού στοιχείουκαι κατ’ επέκταση της βιολογικής  ζωής ολοκλήρου του φυτικού και ζωικού βασιλείουΌ,ΤΙ ΕΙΝΑΙΦΥΣΙΚΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΑΛΟΙδού:  «Μπορεί να έχεις ακούσει κάποιον να λέει ότιεπειδή η μαριχουάναείναι φυτό είναι κάτι το «φυσικό» καιεπομένωςείναι ακίνδυνηΑλλά δεν είναιΤο κώνειοέναδηλητηριώδες φυτόείναι επίσης «φυσικό», αλλά μπορεί να σκοτώσει κάποιον» [1]…

Β΄Ό,ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟ

Η δεύτερη ιδέα αγγίζει περισσότερο τον άνθρωπο - μαθητή λόγω του ότι έχει να κάνει με τις ψυχικές,ψυχολογικές εμπειρίες του και με την αντιμετώπισή τους από εμάς είτε με τρόπους επιστημονικούς είτε πρακτικούς - εμπειρικούς.

Οι περισσότεροι από εμάς ερχόμαστε αντιμέτωποι με προβλήματα μέσα στη Σχολική Μονάδα ή καλούμαστε να απαντήσουμε στα αναπάντητα ερωτήματα των μαθητών μαςΕίναι πολύ γνωστή και πεντάκουστη η φράση «Καλές πρακτικές» που σημαίνει πρακτικά αποτελέσματα χάρη της εμπειρίας των έμπειρων ή της γνώσεως των εκπαιδευμένων συναδέλφων εν σεμιναρίοιςΌμως ό,τι είναι αποτελεσματικό είναι και αληθινόΟ «διαλογισμός» για παράδειγμα που μπαίνει στο ελληνικό Σχολείο δια της Ψυχολογίας ως μία «καλή πρακτική» αντιμετώπισης του στρες τί είναιΔεν είναι πράγματι αποτελεσματικός και δεν «λειτουργεί»; Σαφώς ναιαλλά το «Αν λειτουργεί» ή το ότι «λειτουργεί» ή «ό,τιλειτουργεί» σημαίνει πως είναι αληθινό και καλόΑλήθεια τι ακούμε για την έννοια της «πραγματιστικής απάτης»; Ιδού:

«Το Ζεν πράγματι δεν έχει θεολογικά θεμέλιακαθώς βασίζεται αποκλειστικά στην εμπειρία κι έτσι πέφτει στην «πραγματιστική απάτη» που έχει ήδη αναφερθεί νωρίτερα σ’ αυτό το βιβλίοστο κεφάλαιο για τον Ινδουϊσμό: «Αν λειτουργείθα πρέπει να είναι αληθινό και καλό». Το Ζενχωρίς καθόλου θεολογία,δεν είναι περισσότερο ικανό από τον Ινδουϊσμό να διακρίνει τις καλές από τις κακές πνευματικές εμπειρίες μπορεί μόνο να δηλώσει τι νομίζει ότι είναι καλόεπειδή φέρνει «ειρήνη» και «αρμονία». Όπως κρίνουν οι φυσικές δυνάμεις του νου κι όχι κάποια αποκάλυψη - κάθε τι άλλο το απορρίπτει ως περισσότερο ή λιγότερο απατηλόΤο Ζεν γοητεύει την ανεπαίσθητη υπερηφάνεια - τόσο διαδεδομένη σήμερα - αυτών που σκέφτονται ότι μπορούν να σωθούν μόνοι τουςκι έτσι δεν έχουν ανάγκη από κανένα Σωτήρα έξω από τον εαυτό τους. [3]

Εν τέλει καλός ή κακός για την ελληνική πραγματικότητα ο διαλογισμόςδηλαδή η Ινδουιστική γιόγκα και το Βουδιστικό ΖενΑυτά τα «αρνητικά» τώρα που τα γνωρίζεις θα τα διδάξειςΤην αλήθεια για το πνευματικό συμφέρον των μαθητών σου θα τη σεβαστείς ή όχι μέσα στο νόμιμο (κατ’ άνθρωπο) πολυπολιτισμικό - εκπαιδευτικό και οικουμενιστικό περιβάλλονεντός και εκτός μαθητικής τάξεωςΤην αγωνία των Γονέων και Κηδεμόνων που δεν παρακολουθούν επαρκώς την ποικίλη εισβολή της «πραγματιστικής απάτης» την ακούς με την καρδιά σου;

ΌΤΙ Η «ΣΙΩΠΗ» ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΕΙΔΟΣ ΑΘΕΪΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΓΡΗΓΟΡΙΟ ΠΑΛΑΜΑ ΤΟ ΔΙΔΑΣΚΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΣΟΥ ΠΟΥ ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΝ «ΑΛΗΘΕΙΕΣ»ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ «ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ» ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΧΑΘΕΙ Η ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ Η ΑΡΜΟΝΙΑ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΑΣ  (εννΜΕ ΔΙΑΚΡΙΣΗ);

Ευχαριστώ για την υπομονή

Δημήτριος ΒΕμμανουήλ
Πτολεμαΐδα 21-3-2019


[3] «Η Ορθοδοξία και η θρησκεία του μέλλοντος», Ιερομονάχου Σεραφείμ Ρόουζ (1934-1982), Εκδόσεις «Μορφή», Αθήνα Δεκέμβριος 2006,  Σελ. 103