Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2019

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: Όλες τις καταβολές που ποτέ δημιουργήθηκαν μέσα στο ανθρώπινο γένος, καλές και κακές, φοβερές και περίεργες! υπάρχουν μέσα μας!


Αποτέλεσμα εικόνας για Π. Αθανάσιος Μυτιληναίος


«ΤΟ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΚΑΙ Η ΚΑΘΑΡΣΗ ΤΟΥ»  
 π. Αθανάσιος Μυτιληναίος

Το υποσυνείδητο είναι η σφαίρα, η ψυχική σφαίρα στην οποία μας διαφεύγει η προσοχή μας. Δηλαδή αυτό που δεν μπορούμε να προσέξουμε. Αυτό το οποίον μας διαφεύγει, αυτό είναι το υποσυνείδητο.

Ακόμα αν θέλετε είναι μια περιοχή όπου υπάρχουν υπολανθάνοντα στοιχεία τα οποία βεβαίως είναι μια περιοχή, ανά πάσα στιγμή, εάν θέλει και διαθέτει πολύ ειλικρίνεια και πολύ θάρρος, λεόντειον θάρρος, ναι, ναι, λεόντειον θάρρος, δύναται ο άνθρωπος να ανασύρει εις την συνείδησή του! Ανακαλύπτω μέσα μου ό,τι είμαι! ότι έχω φονικά ελατήρια ή ομοφυλοφιλικά τα οποία βεβαίως δεν μου περιποιούνται τιμή! Εάν είμαι άντρας, εγώ ο ίδιος τρομάζω να δω αυτά τα στοιχεία που υπάρχουν μέσα μου. Για να καταλάβετε ότι είναι τρομερά μεγάλο θέμα και θέλει λεόντειον θάρρος, κι όχι μόνο να ανασύρω εις την συνείδησή μου, αλλά και να ομολογήσω. Πέστε μου είναι μικρό πράμα αυτό; (26: 45)


Αλλ’ ακόμα, το υποσυνείδητον δεν είναι τι παρά μόνο το περιθώριο της συνειδήσεως. Εκεί στο υποσυνείδητο υπάρχουν όλες οι ψυχολογικές καταβολές, και του γένους και του ατόμου. Του ατόμου μεν για ό,τι εγώ έχω διαπράξει. Εκείνο το οποίον δεν ήθελα, εκείνο το οποίον μου ήταν δυσάρεστο, το έσπρωχνα να το διώξω από την συνείδησή μου και το ‘στελνα α’ αυτήν την άλλα περιοχή, στο περιθώριο της προσωπικότητάς μου, στο υποσυνείδητο. Κατ’ άλλους λέγεται ασυνείδητο παρότι υπάρχει μια διαφορά μεταξύ ασυνειδήτου και υποσυνειδήτου. Για άλλους είχε – και σας το λέγω για την ιστορία- αλλά και ακόμα υπάρχουν οι καταβολές και οι δομές του γένους. Λέμε Προπατορικό αμάρτημα. Το Προπατορικό αμάρτημα είναι κάτι που περνά από κύτταρο σε κύτταρο, από γενιά σε γενιά! Αποτελεί ένα αισθητόν στοιχείον γι’ αυτό και αποτελεί ένα μυστήριο.  Κάθε άνθρωπος αυτή τη στιγμή, εδώ όπως είμεθα κουβαλάμε όλοι μας μέσα μας όλες τις περασμένες γενεές από την εποχή του Αδάμ και της Εύας. (9:24)

Όλες τις καταβολές που ποτέ δημιουργήθηκαν μέσα στο ανθρώπινο γένος, καλές και κακές, φοβερές και περίεργες! υπάρχουν μέσα μας! Έτσι μέσα στο υποσυνείδητό μας έχουμε και τις ατομικές μας καταβολές, τα απωθημένα της συνειδήσεώς μας, έχουμε όμως και τις καταβολές του γένους. Αλλ’ ακόμα μπορούμε να πούμε ότι το υποσυνείδητο είναι ένα μεταπτωτικό φαινόμενο. (9:53)