Μερτζάνη Νικολάου θεολόγου-ηλεκτρονικού (ΤΕ),
(Τι Παπάγος, τι Πλαστήρας τα καταργημένα θρησκευτικά κ.κ. Φίλη-Γαβρόγλου).
Ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων κ. Γ.Καλαντζής στις 04-10-2018 σε τηλεοπτικό σταθμό τόνισε[1] ότι: «το πιο σημαντικό ζήτημα είναι ποιος αποφασίζει τι διδάσκεται στα σχολεία……………….. Ευτυχώς έχουμε Σύνταγμα, έχουμε νόμους, ευτυχώς δεν είμαστε ζούγκλα και το σύστημά μας είναι σαφέστατο. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν νόμιμα προγράμματα για τη διδασκαλία των θρησκευτικών, όπως και για όλα τα μαθήματα και αυτά πρέπει να διδάσκονται». Στη συνέχεια υπεραμυνόμενος των καταργηθέντων προγραμμάτων επισήμανε πως μια ομάδα θεολόγων τα έφτιαξε.
Όμως, ο πρόεδρος (παρών στην ίδια εκπομπή) της Πανελλήνιας ένωσης θεολόγων (ΠΕΘ) αντέτεινε ότι η ομάδα θεολόγων που τα έφτιαξε είναι μια ασήμαντη μειοψηφία, ενώ η ΠΕΘ (με χιλιάδες μέλη) έχει τεθεί στο περιθώριο, αποκλεισμένη επί μακρόν από κάθε διάλογο και από το υπουργείο Παιδείας. Ακόμη, τα προγράμματα που χαρακτηρίζει ως νόμιμα ο κ. Καλαντζής ακυρώθηκαν από το ΣτΕ. Ο κ. Γαβρόγλου άλλαξε τον αριθμό πρωτοκόλλου των ΦΕΚ Φίλη, βάζοντας την υπογραφή του. Είναι ακριβώς ίδια και απαράλλακτα τα προγράμματα Γαβρόγλου με αυτά που ακυρώθηκαν από το ΣτΕ.
Ενώ, τον περασμένο Οκτώβριο του 2018 η κ.Νίκη Κεραμέως παραχώρησε συνέντευξη[2] στη Βραδυνή της Κυριακής με την ιδιότητα της Τομέαρχου Παιδείας της Ν.Δ. Ερωτηθείσα για την «κόντρα» που είχε τότε ξεσπάσει μεταξύ Γαβρόγλου και της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ) απάντησε:
«Όσο και αν προσπαθεί ο Υπουργός να παρουσιάσει την επικράτηση μιας διευρυμένης συναίνεσης επί των προτεινόμενων αλλαγών της κυβέρνησης στο χώρο της Παιδείας, μετά λύπης διαπιστώνουμε διαρκείς συγκρούσεις και όξυνση των αντιπαραθέσεων. Η ύλη και η φιλοσοφία του Νέου Προγράμματος Σπουδών για τα Θρησκευτικά Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου έχουν κριθεί ως αντίθετα προς το Σύνταγμα και τους νόμους, με τις αποφάσεις 660/2018 και 926/2018 του Συμβουλίου της Επικρατείας. Γονείς και εκπαιδευτικοί επιθυμούν τη συμμόρφωση του υπουργείου με τις δικαστικές αποφάσεις, κάτι που δε φαίνεται να πραγματοποιείται προς το παρόν. Θεωρώ ότι η πολύπαθη εκπαιδευτική πολιτική της χώρας μόνο ζημιωμένη βγαίνει από απειλές και αυταρχικές συμπεριφορές εκ μέρους των κυβερνώντων».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ.
Ο κ. Καλαντζής αν και δεν είναι ούτε θεολόγος, ούτε νομικός ή παιδαγωγός υπερασπίζεται το «συνταγματικό πραξικόπημα»[3] του Υπουργείου Παιδείας και κατ’επέκταση την πολιτική της ξυνωρίδος[4](=ζεύγος αλόγων, είτε σύρουν είτε όχι άρμα) Φίλη-Γαβρόγλου. Συμμερίζεται τις «απειλές και αυταρχικές συμπεριφορές εκ μέρους των κυβερνώντων».
Σαν ερασιτέχνης-εφευρέτης λύσεων σε θέματα που είναι εκτός αρμοδιότητάς του, έρχεται σε μετωπική σύγκρουση με την παρούσα ηγεσία (κ. Νίκη Κεραμέως) του Υπουργείου Παιδείας, η οποία εξέφρασε την βούληση να εφαρμόσει[5] τις αποφάσεις του ΣτΕ που ακυρώνουν τα προγράμματα Γαβρόγλου.
Κι όμως, ακόμα και τώρα παραμένει στην ίδια θέση…..!!!!!
[1] https://youtu.be/nvb__qZzVUA
[3] http://aktines.blogspot.com/2018/09/blog-post_700.html, Τό πραξικόπημα τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας κατά τῶν ἀποφάσεων Δικαιοσύνης καί τρόποι ἄμυνας ἐκπαιδευτικῶν, γονέων καί μαθητῶν, Χάρη Ἄνδραλη, δικηγόρου.
[4] σ. 1715, Γεωργίου Δ. Μπαμπινιώτη, Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Αθήνα 20022