ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ (ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ)
ΤΟΝ ΛΑΟ
Ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως σκανδαλίζει δεινώς,
καθώς και ο Φλωρίνης Θεόκλητος
(Με αφορμή το άρθρο της naftemporiki.gr,11 Νοεμβρίου 2022)
«Χωρίς δικαιοσύνη δεν μπορούμε να έχουμε ειρήνη»
Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,
Εδώ και καιρό ακούμε διάφορες ειδήσεις εκκλησιαστικού
περιεχομένου που σχετίζονται με τον κοινό εορτασμό του Πάσχα μεταξύ Ορθοδόξων
Χριστιανών και παπικών. Την πιο πρόσφατη απ΄ αυτές βρίσκουμε στην ηλεκτρονική
εφημερίδα «Ναυτεμπορική» με τίτλο: “Πατριάρχης Βαρθολομαίος: «Ευχή και
προσπάθεια» για κοινό Πάσχα Ορθόδοξων – Καθολικών (Παρασκευή, 11 Νοεμβρίου
2022)” [1].
Α'. «Ευχή και προσπάθεια»
Αν και η ιστορία της παράνομης αυτής προσπάθειας, που
ξεκινά μάλλον απ΄την ημέρα ενθρόνισης του κ. Βαρθολομαίου στον υψηλό θρόνο της
Κων/πολεως , ο συντάκτης του άρθρου μας βεβαιώνει ότι «ο Πατριάρχης
Βαρθολομαίος έχει επαναλάβει τη θέση του αυτή και πριν έναν χρόνο, κατά τη συνάντησή
του με τον Πάπα Φραγκίσκο, στη Βουδαπέστη».
Αλήθεια, οι επίσκοποί μας γνωρίζουν τι εύχεται ο Πατριάρχης; Αν γνωρίζουν συμφωνούν; Αν διαφωνούν γιατί δεν ενημερώνουν τον πιστό λαό του Θεού; Και πάλι όσοι με τα λόγια έλεγαν για «κόκκινες γραμμές» και μαζί ότι «οι παπικοί είναι αιρετικοί» μπορούν να μας πουν σε τι άλλαξαν οι παπικοί, αν μετανόησαν και πότε, αν είναι έτοιμοι να αναθεματίσουν τα δαιμονικά τους δόγματα, να βαπτιστούν και να χρισθούν;
Β΄. «Ευχόμαστε και προσπαθούμε να βρούμε σύντομα
την απαραίτητη λύση…» (Πατριάρχης Κων/πόλεως)
Όπως καταμαρτυρεί το στόμα του Κων/πολεως αυτός που
εύχεται και προσπαθεί ώστε να βρεθεί η «απαραίτητη λύση», δεν είναι ένας αλλά
πολλοί! Είπε: «Ευχόμαστε και προσπαθούμε να βρούμε σύντομα την
απαραίτητη λύση, που θα επιτρέψει σε όλους τους Χριστιανούς όλου του κόσμου να
εορτάσουν την πιο σημαντική εορτή της πίστης μας την ίδια ημερομηνία»!
Αλήθεια, αδελφοί και σεβαστοί μας επίσκοποι,
συμβάλλετε και εσείς σ’ αυτό το έργο; Αν ναι, γιατί δεν ενημερώνετε τον πιστό
λαό να ευχηθούν κι αυτοί, και όχι μόνο αλλά και να προσπαθήσουν να βοηθήσουν,
ως ανάδοχοι, να βαπτιστούν τα εκατομμύρια πρώην πλανεμένων συνάνθρωπών μας; Οι
Άγγελοι στον ουρανό χαίρονται για ένα μονάχα αμαρτωλό, είτε ειδωλολάτρη είτε
αιρετικό είτε Ιουδαίο που επιστρέφει στην μία, αγία, καθολική και αποστολική
Εκκλησία του Χριστού κι εσείς μας κρύβετε την επιστροφή του ασώτου και
αιρετικού κ. Φραγκίσκου και των οπαδών του;
Αν όχι, τότε γιατί δεν λέτε στον πιστό λαό την
αλήθεια; Αν αυτός που εύχεται και προσπαθεί για τον σκοπό αυτό (δηλ. όλοι οι
Χριστιανοί «όλου του κόσμου» να εορτάσουν την πιο σημαντική εορτή της πίστης
μας την ίδια ημερομηνία) είναι μόνο ένας, γιατί δεν λέτε ότι αυτός ο ένας είναι
όμοιος με τον Πάπα της Δύσεως;
Γ΄. «Επιτέλους μια κοινή ημερομηνία για τον
εορτασμό της Ανάστασης του Χριστού» (Πατριάρχης Κων/πόλεως)
«Ευχόμαστε και προσπαθούμε να βρούμε σύντομα την
απαραίτητη λύση, που θα επιτρέψει σε όλους τους Χριστιανούς όλου του κόσμου να
εορτάσουν την πιο σημαντική εορτή της πίστης μας την ίδια ημερομηνία» είπε ο Κων/πόλεως σε ομάδα Ιταλών κληρικών και
δημοσιογράφων που επισκέφθηκαν το Φανάρι.
Αδελφοί, αν όντως η «απαραίτητη λύση», «θα επιτρέψει
σε όλους τους Χριστιανούς όλου του κόσμου να εορτάσουν την πιο σημαντική εορτή
της πίστης μας την ίδια ημερομηνία», γεννάται ένα ή καλύτερα δύο ακόμη
ερωτήματα (προς τους ιεράρχες μας).
Γνωρίζετε άγιοι επίσκοποι να μας πείτε τι εννοεί ο
Κων/πολεως όταν λέγει «όλους τους Χριστιανούς όλου του κόσμου»; Μήπως εν μέσω
αυτών είναι και οι «φίλοι» μας οι Προτεστάντες που προσφάτως στην ψευδοσύνοδο
της Κρήτης ονομάστηκαν «Εκκλησίες»; Μήπως εννοούνται και οι Μονοφυσίτες; Μήπως
και κάποιοι «άλλοι», δηλ. αιρετικοί; Παρακαλούμε απαντήστε μας, αν γνωρίζετε…
Δ΄. Προετοιμασία πανηγυρικών εκδηλώσεων που θα
πραγματοποιηθούν το 2025.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης ανέφερε ότι «στις 1 και 2
Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί στην Κωνσταντινούπολη συνέδριο με θέμα την
προετοιμασία των πανηγυρικών εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν το 2025 για τα
1700 χρόνια της πρώτης Οικουμενικής Συνόδου της Νίκαιας, που καθιέρωσε το
περιεχόμενο της χριστιανικής μας πίστης».
Αλήθεια αδελφοί, το εν λόγω συνέδριο θα
πραγματοποιηθεί στην Κωνσταντινούπολη με θέμα την προετοιμασία πανηγυρικών εκδηλώσεων
που θα πραγματοποιηθούν το 2025 αποκλειστικά από Ορθοδόξους ή με θέμα την κοινή
προετοιμασία των κοινών πανηγυρικών εκδηλώσεων Ορθοδόξων και Αιρετικών;
Μπορούν οι καλοί μας επίσκοποι να λύσουν και αυτή την
απορία μας;
Επιπλέον, μπορούν να πουν στο λαό που ποιμαίνουν την
αλήθεια για το αν έχουν προσκληθεί στο συνέδριο αυτό ή εάν ήδη οι ίδιοι
ξεκίνησαν «την προετοιμασία των πανηγυρικών εκδηλώσεων» που θα πραγματοποιηθούν
το 2025 λόγω «κοινής ημερομηνίας»;
Ε΄. «Επιτέλους μια κοινή ημερομηνία για τον
εορτασμό της Ανάστασης του Χριστού» (Λόγια Βαρθολομαίου)
Ο προκαθήμενος της Ορθοδοξίας τόνισε (σύμφωνα με τον
συντάκτη του άρθρου): «Δυστυχώς δεν το γιορτάζουμε μαζί (ενν. το Πάσχα)
για πολλούς αιώνες», και πρόσθεσε: «Οι προσπάθειές μας στο πλαίσιο της
επετείου στοχεύουν στην εξεύρεση λύσης. Ο Παναγιώτατος Πάπας Φραγκίσκος έχει
τις καλύτερες προθέσεις. Ίσως δεν χρειάζεται να πω περισσότερα αυτή τη στιγμή,
αλλά θέλω να τονίσω ότι τόσο η Ορθόδοξη, όσο και η Καθολική Εκκλησία έχουν αυτή
την καλή πρόθεση: Να ορίσουν επιτέλους μια κοινή ημερομηνία για τον εορτασμό
της Ανάστασης του Χριστού. Ελπίζουμε να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα αυτή τη
φορά».
Αγαπητοί, από την παραπάνω δήλωση γίνεται φανερό ότι:
- Ο Πατριάρχης Κων/πόλεως
μπερδεύει το «ευτυχώς» με το «δυστυχώς». Δεν είπε «Ευτυχώς δεν το
γιορτάζουμε μαζί για πολλούς αιώνες»! Αλλά «δυστυχώς»…
Να μας πει λοιπόν ο Επίσκοπος τι ισχύει! Και αν ισχύει
το «Δυστυχώς» για τον Πατριάρχη μας - που ισχύει - μήπως τότε είναι αληθινός κι
εκείνος ο λόγος που ο δύστυχος είπε για του αγίους Πατέρες, ότι «πλανήθηκαν από
τον διάβολο…», κτλ., ότι «ευθύνονται για το σχίσμα» [2], και ότι ‘’επιτέλους ήλθε ο
καιρός να θεραπευτεί δια της Πατριαρχικής μέριμνας αυτού’’;
- Οι προσπάθειες του
Πατριάρχη δια του συνεδρίου στοχεύουν στην «εξεύρεση» λύσης. Δηλαδή να οριστεί
«επιτέλους μια κοινή ημερομηνία για τον εορτασμό της Ανάστασης του
Χριστού» και όχι η προετοιμασία των πανηγυρικών εκδηλώσεων που θα
πραγματοποιηθούν το 2025 για τα 1700 χρόνια της πρώτης Οικουμενικής
Συνόδου της Νίκαιας.
Με άλλα λόγια στοχεύει και μεθοδεύει, α) ένα νέο
«σχίσμα» («κοινό ημερολόγιο» τότε, «κοινή ημερομηνία» σήμερα) για να ξεφορτωθεί
τους «παλαιούς» αλλά και τους τους νεο- αποτειχισθέντας («νεοημερομηνίτες») που
θα προκύψουν «υποχρεωτικά» και β) την επιτέλους ίδρυση μιας νέας «Εκκλησίας»
που θα φέρει το όνομά του, όπως π.χ. του Αρειανισμού και του Αρείου που τον
καιρό εκείνο έγινε η αφορμή να γραφτεί το μνημείο εκείνο της Πίστεως, δηλαδή το
Πιστεύω της αγίας Εκκλησίας μας!
- Για τον Πατριάρχη μας, ο
κ. Φραγκίσκος δεν είναι ο αιρετικός Πάπας της Δύσεως, ο «καταραμένος»
σύμφωνα με τον άγιο Κοσμά τον Αιτωλό, αλλά, «Ο Παναγιώτατος Πάπας
Φραγκίσκος». Και πάλι ο κ. Φραγκίσκος και οι οπαδοί του, δεν είναι οι από
αιώνες καθηρημένοι, αφορισμένοι και εις τον αιώνα αναθεματισμένοι, αλλά
«Εκκλησία και μάλιστα η «Καθολική Εκκλησία»!
Αλήθεια αδελφοί μου, ποιος επίσκοπος τολμάει να πει
ενώπιον του Βαρθολομαίου ή δημόσια και με παρρησία ότι οι αιρετικοί (παπικοί,
προτεστάντες κλπ.) δεν είναι «Εκκλησία» και ότι η αληθινή Εκκλησία είναι «Μία»,
δηλαδή η Ορθόδοξη κι άλλη καμία;
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ο Παναγιώτατος Πάπας Βαρθολομαίος είπε ότι ο
αρχιαιρεσιάρχης Φραγκίσκος «έχει τις καλύτερες προθέσεις», και τόνισε το «ότι
τόσο η Ορθόδοξη, όσο και η Καθολική Εκκλησία έχουν αυτή την καλή πρόθεση»,
δηλαδή: «Να ορίσουν επιτέλους μια κοινή ημερομηνία για τον εορτασμό της
Ανάστασης του Χριστού». Και κατέληξε ο νεοπαπιστής και υπερασπιστής των Λατίνων
Πατριάρχης Βαρθολομαίος: «Ελπίζουμε να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα αυτή τη
φορά».
Αδελφοί, αυτό που εμείς οι ελάχιστοι θέλουμε να πούμε
είναι ότι ευχόμαστε να αποτύχουν όλες οι προσπάθειες για «κοινή ημερομηνία» για
χάρη των αγίων παπομαστίγων Αγίων μας. Και πάλι ότι ελπίζουμε να μην ζήσουμε
και να μην πάθουμε ό,τι έζησαν και έπαθαν οι πρόγονοί μας με το «κοινό
ημερολόγιο»…
Αδελφοί, όπως και άλλοτε γράψαμε,
όσοι Χριστιανοί των ημερών μας (διάκονοι, ιερείς και
Αρχιερείς, αλλά και πτυχιούχοι θεολόγοι),
α) δέχονται «τα παρά των αιρετικών»,
β) έχουν «όμοια φρόνηματα» με τους αιρετικούς,
γ) δεν έχουν «προθυμίαν να ελευθερώσουν αυτούς από την
κακοδοξίαν των»,
δ) συνευδοκούν «εις τας εκείνων τελετάς»,
και
ε) αδυνατούν να ελέγξουν τους κακοδόξους ώστε «να
παρατήσουν την κακόδοξον και πεπλανημένην των αίρεση»,
Είναι αρνητές των ιερών Κανόνων και των Πατέρων,
αρνητές του Χριστού! και για το λόγο αυτό δεν μπορούμε να έχουμε ειρήνη μαζί
τους.
«Χωρίς δικαιοσύνη δεν μπορούμε να έχουμε ειρήνη»,
αμήν.
Δημήτριος Β. Εμμανουήλ
Π. Ηράκλειο 23-11-2022
…………………………………..
[2] «Απάντηση κόλαφος του Πρωτοπρ. π. Θεοδώρου Ζήση στον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο.» https://averoph.wordpress.com/2017/02/04/%ce%b1%cf%80%ce%ac%ce%bd%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%ba%cf%8c%ce%bb%ce%b1%cf%86%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%80%cf%81%cf%89%cf%84%ce%bf%cf%80%cf%81-%cf%80-%ce%b8%ce%b5%ce%bf%ce%b4%cf%8e%cf%81/