Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2022

Ο Γαβριήλ Ιωνίας, ο αντίχριστον εαυτόν ποιήσας

 


Ο Γαβριήλ Ιωνίας, ο αντίχριστον εαυτόν ποιήσας  

   

Αγαπητοί αδελφοί,     

Μέσα από δύο ιερούς Κανόνες θα δούμε το νέο δράμα της του Χριστού Αγίας Εκκλησίας, το δράμα του (εν ενεργεία) Επισκόπου, του κ. Γαβριήλ Ιωνίας. Με θέμα: "πίστη και ομοφυλοφιλία" ο Έλληνας επίσκοπος εξέφρασε θέσεις και απόψεις που όχι μόνο εναντιώνονται στο θέλημα του Θεού Λόγου αλλά και το διαστρέφουν. Είπε πως ο ίδιος "σέβεται" τη σχέση μεταξύ ομοφυλόφιλων και επιπλέον τα εξής: «Eκ των πραγμάτων ο Θεός έχει δώσει σε μερικούς ανθρώπους να αισθάνονται την έλξη προς το ίδιο φύλο, δεν μπορώ να ξέρω γιατί, δεν θα κατηγορήσω εγώ τον Θεό. Δεν είμαι άξιος καν εγώ να το σκεφτώ αυτό το πράγμα. Ο Θεός για να ξέρει, κάτι ξέρει περισσότερο από όλους εμάς τους ανθρώπους....Δεν είμαι εγώ σε θέση να ξέρω, γιατί ο Θεός το επιτρέπει. Η ορμή του ανθρώπου για το ίδιο φύλο υπάρχει. Δεν ξέρω γιατί υπάρχει. Όταν την δίνει ο Θεός, θα πολεμήσω αυτήν;…» [1].    



   

Ο ΕΝΑΝΤΙΟΥΜΕΝΟΣ ΤΩ ΧΡΙΣΤΩ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΤΗΣ ΑΥΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΝ ΕΠΟΙΗΣΕ  

   

Ο Αποστολικός ιερός Κανών ΝΒ' καθώς και η ερμηνεία αυτού από τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη βάζει το εξεταζόμενο θέμα μας σε τάξη καθώς μας δίνει ένα ακριβές μέτρο ώστε να μετρήσουμε το μέγεθος της αρχιερατικής πτώσεως και όχι μόνο...     

   

Κανών ΝΒ'    

Εἴ τις ἐπίσκοπος ἢ πρεσβύτερος, τὸν ἐπιστρέφοντα ἀπὸἁμαρτίας οὐ προσδέχεται, ἀλλ᾿ἀποβάλλεται, καθαιρείσθω· ὅτι λυπεῖ Χριστόν, τὸν εἰπόντα· Χαρὰ γίνεται ἐν οὐρανῷ ἐπὶ ἑνὶ ἁμαρτωλῷ μετανοοῦντι.   

Ερμηνεία    

«Τον ερχόμενο προς με ου μη εκβάλλω έξω, λέγει ο Κύριος» (Ιωαν. στ’ 37). Δια τούτο και οι θείοι Απόστολοι εις τούτον τον Κανόνα διορίζουσιν ότι όποιος Επίσκοπος, ή Πρεσβύτερος, δεν υποδέχεται τον από αμαρτίας επιστρέφοντα και μετανοούντα, αλλά αποβάλλει τούτον και αποδιώκει, ως ο Ναυάτος εκείνος, συγχαινόμενος αυτόν, τρόπον τινά, και αποστρεφόμενος δια τας αμαρτίας του, ας καθαίρεται  διότι με τούτο οπού κάμνει λυπεί τον Χριστόν, όστις είπε «χαρά γίνεται εις τον ουρανόν (ήτοι εις τους εν ουρανώ Αγγέλους), δια ένα αμαρτωλόν, όπου μετανοεί από τας προτέρας του αμαρτίας (Αποκ. ι, 7). Και αν αυτός πάλιν ο ίδιος είπεν «ουκ ήλθον καλέσαι δικαίους, αλλά αμαρτωλούς εις μετάνοια» (Ματθ. θ' 13), φανερό ότι ο μη δεχόμενος τους αμαρτωλούς, εναντιείται και αντιπράττει τω Χριστώ, ο δε εναντιούμενος τω Χριστώ, δεν είναι μαθητής αυτού, ο δε μη ων μαθητής, ουδέ άξιος είναι να έχη την ιερωσύνην. Πώς γαρ δύναται να την έχη, και να είναι δεκτός τω Χριστώ, ο αντίχριστον εαυτόν ποιήσας, και εναντιούμενος τω εκείνου θελήματι;» [2].     

   

Αδελφοί,    

Όπου κι αν δούμε, όπου και αν κοιτάξουμε, όποιο βιβλίο Πατερικό κι αν διαβάσουμε, θα διαπιστώσουμε ότι ο σοδομισμός είναι μία παρά φύση αμαρτία. Στην περίπτωση του Ιωνίας Γαβριήλ, η πράξη αυτή όχι μόνο δεν εκλαμβάνεται ως αμαρτωλή, αλλ΄ ως «θέλημα» του αληθινού Θεού, άπαγε της βλασφημίας! Είπε: «Eκ των πραγμάτων ο Θεός έχει δώσει σε μερικούς ανθρώπους να αισθάνονται την έλξη προς το ίδιο φύλο…»!    

Όποιον οδηγό εξομολόγησης κι αν δούμε θα βρούμε το αμάρτημα αυτό μεταξύ όλων των άλλων καθώς και το κάλεσμα προς μετάνοια. Στην περίπτωση που εξετάζουμε λείπει το της μετανοίας κήρυγμα [που είναι απαραίτητο για τη σωτηρία μας] και αντί αυτού ο εν λόγω ιεράρχης δηλώνει ότι «σέβεται» αυτόν που επιλέγει να ζει με τον τρόπο αυτό! Επιπλέον θεωρεί-πιστεύει πως η ορμή του ανθρώπου για το ίδιο φύλο «υπάρχει» και ότι «την δίνει ο Θεός». «Η ορμή του ανθρώπου για το ίδιο φύλο υπάρχει. Δεν ξέρω γιατί υπάρχει. Όταν την δίνει ο Θεός, θα πολεμήσω αυτήν;…»    

   

Συμπερασματικά λοιπόν μπορούμε να πούμε πως ο επίσκοπος Γαβριήλ, εναντιώνεται στο θέλημα του Τριαδικού Θεού που είναι η μετάνοια του αμαρτωλού και η σωτηρία του ["ουκ ήλθον καλέσαι δικαίους, αλλά αμαρτωλούς εις μετάνοια" (Λόγια Κυρίου)].  Και επιπλέον Αντιπράττει…    

   

Και εδώ έχει θέση ο δεύτερος αποστολικός ιερός Κανόνας.    

   

Κανὼν ΜΣΤ´    

   

Ἐπίσκοπον, ἢ πρεσβύτερον, αἱρετικῶν δεξαμένους βάπτισμα ἢ θυσίαν, καθαιρεῖσθαι προστάττομεν. Τίς γὰρ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαρ; ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου;    

   

Ερμηνεία    

   

«Οι ορθόδοξοι Χριστιανοί πρέπει να αποστρέφωνται τους αιρετικούς, και τας των αιρετικών τελετάς. Μάλλον δε αυτοί, οι αιρετικοί δηλ. πρέπει να ελέγχωνται και να νουθετώνται από τους επισκόπους και Πρεσβυτέρους, μήπως ήθελαν καταλάβουν και επιστρέψουν από την πλάνην των. Δια τούτο ο παρών Κανών διορίζει ότι, όποιος Επίσκοπος, ή Πρεσβύτερος ήθελεν αποδεχθή ως ορθόν και αληθινόν το βάπτισμα των αιρετικών ή την παρ’ αυτών προσαγομένην θυσίαν, ο τοιούτος, προστάζομεν να καθαιρεθή. Επειδή ποίαν συμφωνίαν έχει ο Χριστός με τον διάβολον; Ή ποίαν μερίδα έχει ο πιστός με τον άπιστον; Διότι εκείνοι όπου δέχονται τα παρά των αιρετικών, ή τα όμοια φρονήματα εκείνων έχουσι και αυτοί, ή το ολιγώτερον δεν έχουσι προθυμίαν να ελευθερώσουν αυτούς από την κακοδοξίαν των. Οι γαρ συνευδοκούντες εις τας εκείνων τελετάς, πώς δύνανται να ελέγξουσιν αυτούς δια να παραιτήσουν την κακόδοξον και πεπλανημένην των αίρεσιν;» [3].    

   

Συμπερασματικά λοιπόν μπορούμε να πούμε πως ο επίσκοπος Γαβριήλ, αντιπράττει τω Χριστώ, διότι δεν έχει προθυμία να ελευθερώσει τους σοδομίτες=ομοφυλόφιλους από την αμαρτία τους εφόσον τους δικαιώνει ("ο μη δεχόμενος τους αμαρτωλούς, εναντιείται και αντιπράττει τω Χριστώ")!

   

Αγαπητοί, σκοπός των όσων γράψαμε είναι η μετάνοια του εν λόγω ιεράρχη καθώς και ο έλεγχος όλων εκείνων που δεν έχουν προθυμία να ελευθερώσουν αυτόν από την κακοδοξία του, ότι δηλαδή την ορμή του ανθρώπου για το ίδιο φύλο την «δίνει ο Θεός».    

 

Δημήτριος Β. Εμμανουήλ  

Π. Ηράκλειο 17-11-2022  

 

……………………………  

[1] https://www.ekklisiaonline.gr/nea/neas-ionias-o-theos-echi-dosi-se-merikous-na-esthanonte-elxi-pros-to-idio-fylo/  

[2] ΠΗΔΑΛΙΟΝ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, Σελ. 69  

[3] βλ. παραπομπή 2, σελ. 51-54