Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΙΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΛΑΝΕΣ
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
(Με προεξάρχουσα την ΚΕ΄ Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη, δόθηκε Ορθόδοξη απάντηση στις εναλλακτικές πλάνες)
Η ενημέρωση της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδας, για την νέα ολιστική μέθοδο της Φυσιορρύθμισης, έδωσε ακόμα μια Ορθόδοξη απάντηση στις εναλλακτικές πλάνες.
Η ενημερωτική αυτή ανακοίνωση αναφέρει ότι θεωρίες, πρακτικές και έννοιες της νέας ολιστικής μεθόδου της Φυσιορρύθμισης, είναι ασυμβίβαστες με την Ορθόδοξη Πίστη για παράδειγμα: «ολιστική διάγνωση, τσάκρας, ενεργειακές, συναισθηματικές τοξίνες, εξισορρόπηση του θεραπευομένου, αυτό-ίαση», αποκρυφιστικές θεωρίες περί «ζωτικής δύναμης» και «βιταλισμού», καθώς και αμφιλεγόμενες πρακτικές, οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί από επιστημονικούς φορείς διεθνώς ως ψεδοεπιστήμες, όπως ο βιοσυντονισμός, η εφηρμοσμένη κινησιολογία, η ιριδολογία κ.α.
Να υπενθυμίσουμε το πόρισμα από την ΚΕ΄ Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη που αναφέρει για τις εναλλακτικές θεραπείες ότι «δεν έχουν απλώς αποκρυφιστικές προεκτάσεις, αλλά τα ίδια τα θεμέλια τους ευρίσκονται στον εξωχριστιανικό και μάλιστα στον αποκρυφιστικό χώρο».
Το πόρισμα επίσης της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής επί Ειδικών Ποιμαντικών Θεμάτων και Καταστάσεων (Κανονισμός 135/1999), στο οποίο προβάλλεται το κείμενο του Αθανασίου Β. Αβρααμίδη, Καρδιολόγου Καθηγητού Παθολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο τιτλοφορείται «Ανορθόδοξες μέθοδοι Ιατρικώς και Εκκλησιαστικώς».
Το πόρισμα επίσης της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής επί Ειδικών Ποιμαντικών Θεμάτων και Καταστάσεων (Κανονισμός 135/1999), στο οποίο προβάλλεται το κείμενο του Αθανασίου Β. Αβρααμίδη, Καρδιολόγου Καθηγητού Παθολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, το οποίο τιτλοφορείται «Ανορθόδοξες μέθοδοι Ιατρικώς και Εκκλησιαστικώς».
Ένα από τα πορίσματα Επιστημονικού Συνεδρίου στην Κύπρο με θέμα «Εναλλακτικές Θεραπείες – Ολιστική Ιατρική – Υγιεινή Διατροφή : Μια Επιστημονική και Ορθόδοξη Χριστιανική προσέγγιση», που πραγματοποίησε η «Παγκύπρια Ένωση Γονέων» το έτος 2005, με τη συμμετοχή εκπροσώπου της Εκκλησίας Κύπρου, τόνιζε ότι «Μέσα από χιλιάδες μελέτες που έγιναν σε σχέση με τους κινδύνους των ποικιλόμορφων αποκρυφιστικών ομάδων, φαίνεται ότι οι ομάδες αυτές οφείλουν τη δημοτικότητά τους στη μεταμφίεση, δηλαδή αποκρύπτουν το πραγματικό τους προσωπείο εντυπωσιάζοντας με τις τεχνικές τους στοχεύοντας στον προσηλυτισμό. Με σκοπό οι ομάδες αυτές να αλλοιώσουν το Ορθόδοξο φρόνημα παρουσιάζονται ως μη αβλαβείς κατέχοντας δήθεν επιστημονικές μεθόδους».
«Στους ‘’νέο-εποχίτες’’, όπως και στους ανατολικούς λαούς, ο Θεός ταυτίζεται με τον κόσμο…Θεός είναι η ‘’συμπαντική συνείδηση’’…Ο Θεός δεν είναι ο δημιουργός, αλλά ο νους του σύμπαντος…», ανέφερε ο ιερομόναχος Αρτέμιος Γρηγοριάτης (πτυχιούχος Χημικός), αναπτύσσοντας το θέμα «Ολιστική ιατρική», με την ευλογία τότε του Γέροντος του Αρχιμανδρίτου Γεωργίου Καψάνη.
Ο Άγιος Παΐσιος απέτρεπε να καταφεύγουν στην ομοιοπαθητική και τα ομοιοπαθητικά φάρμακα. Ήταν χαρακτηριστική η προτροπή του Οσίου Γέροντος «Να μην πάτε. Είναι μπερδεμένο πράγμα». Αλλού δήλωνε «Να μην της έχετε εμπιστοσύνη». Όταν επισκέφτηκαν δύο μοναχοί τον Άγιο Παΐσιο, εκ των οποίων ο ένας κατέφυγε στην ομοιοπαθητική και θέλησε να μάθει αν είναι απάτη ή κάτι ακόμα χειρότερο, πήρε την αποτρεπτική απάντηση του Αγίου με τα εξής λόγια : «Εδώ αυτοί χρησιμοποιούν τα φάρμακά τους, όπως εμείς χρησιμοποιούμε τον Αγιασμό». Ανάλογη ήταν και η στάση του Αγίου Προφυρίου.
Όταν έφτασαν σε Κέντρο ολιστικής ιατρικής, μέχρι και γιόγκα για παιδιά να προσφέρουν, αντιλαμβανόμαστε τη σοβαρότητα της κατάστασης. Δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς ότι η ενασχόληση με μια από τις προβαλλόμενες Νεοεποχίτικες εναλλακτικές πλάνες, οδηγεί πολλές φορές και σε άλλες τέτοιες πλάνες. Ευτυχώς η Εκκλησία μας, αντιμετωπίζει Ορθοδόξως τις εναλλακτικές αυτές πλάνες.