Απόστολος Σαραντίδης, Συγγνώμη, αλλά… (με το παρντόν, που λένε)*
Σύμφωνα με το από 1/8/2019 (αρχή νηστείας) Εξώδικο που απέστειλε ο επίσκοπος Μαρωνείας και Κομοτηνής στον πατέρα Νικόλαο Μανώλη (άλλον τρόπο συνεννόησης ως ποιμένας δεν είχε;) και μάλιστα πληροφοριακά, την ημέρα που έγινε η ανάρτηση βρίσκονταν για επίσκεψη στο Φανάρι,
1. Από πότε Κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία επιτρέπει κατ’ οικονομία τη σύναψη γάμου με ετεροδόξους – αιρετικούς (όσο κι αν δεν αρέσει οικουμενιστικά η δεύτερη λέξη); Εμείς λέμε, ποτέ!
2. Από πότε όλος ο συρφετός των αιρετικών που αραδιάζει η 163 εγκύκλιος, έχουν έγκυρο τριαδικό βάπτισμα, όπως αναφέρει, και από ποιους; Τους μη έχοντες Χάριν; Εκτός κι αν έχουν. Έχουν; Εμείς λέμε, ποτέ, από κανέναν και όχι!
3. Στο Κολυμπάρι αποφασίστηκε ή όχι δήθεν συνοδικά ότι επαφίεται εις την συνοδικήν κρίσιν της εκάστοτε Αυτοκέφαλης Εκκλησίας η οικονομία, ενώ ακριβώς πιο πάνω λένε ρητά και πλήρως αιτιολογημένα με σαφέστατο Κανόνα που δεν επιδέχεται οικονομίας ότι απαγορεύεται; (βλ. «Το Μυστήριον του Γάμου και τα κωλύματα αυτού» ΙΙ 5 i και ΙΙ 5 ii, σελ.4). Εμείς λέμε, ναι!
4. Αν ο Μαρωνείας κατά τη δική του ορθή ορθόδοξη κρίση δεν θέλει να τελούνται μικτοί γάμοι στην περιφέρειά του, είναι ή όχι με τούτο το 163 από την Αθήνα, υποχρεωμένος να τους τελέσει; Εμείς λέμε, όχι!
5. Είναι ή όχι η εγκύκλιος 163 κακέκτυπο εφαρμογής του Κολυμπαρίου; Εμείς λέμε, ναι!
6. Προέρχεται ή όχι έγγραφο από την Αθήνα για μικτούς γάμους ετεροδόξων, όπως γράφτηκε; Εμείς λέμε, ναι.
7. Έλαβαν γνώση ή όχι από την οικεία Μητρόπολη Μαρωνείας και μάλιστα εγγράφως, όλοι οι Εφημέριοι για την εξ Αθηνών 163 εγκύκλιο με το 1308/12-7-2019, όπως στο εξώδικο αναφέρεται; Εμείς λέμε, ναι.
8. Τι παραπάνω προσθέτει ή αφαιρεί από την 163 εγκύκλιο και από την ενημέρωση του Μαρωνείας προς τους ιερείς του η ανάρτηση, για την οποίαν εγκαλείται ο ιερέας; Εμείς λέμε, ελάχιστα.
9. Επιφυλάχθηκε ή όχι ο π. Νικόλαος με το «αν είναι έτσι», για τα γραφόμενά του; Εμείς λέμε, ναι.
10. «Κανονικά», σύμφωνα με το Κολυμπάρι χρειάζεται Συνοδική Απόφαση σύμφωνα με τις αρχές των Ιερών Κανόνων για την κατ’ οικονομία τέλεση μικτού γάμου, όπως αυτοί το εννοούν τελοσπάντων. Εδώ, στην 163 δεν έχουμε ούτε αυτό. Αναφέρει για την Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία, ότι «επέτρεψε». Πότε Σύνοδος Ελληνική αποφάσισε, επέτρεψε και με ποιους Κανόνες; Εμείς λέμε, ακόμη ποτέ, καμία και με κανέναν!
Η προηγούμενη ανάρτηση κατέβηκε εκφράζοντας τη λύπη τού συντάκτη της για την παρανόηση κάποιων γραφομένων και για το μερικώς ελλιπές ρεπορτάζ. Ίσως θα έπρεπε να ανακληθεί ως ελλιπής πληροφόρηση από τρέχον όμως ρεπορτάζ και αυτούσια η φράση «να μη ζητάμε πρόσθετα δικαιολογητικά». Πράγματι, κατά παράβαση των Ιερών Κανόνων και σύμφωνα με το Εξώδικο, το ρεπορτάζ πλέον λέει ότι ζητείται πληθώρα δικαιολογητικών για να τελούνται μικτοί γάμοι με αιρετικούς, με εγκύκλιο εξ Αθηνών και επίσημη ενημέρωση προς τον κλήρο της Μητροπόλεώς του, από τον επίσκοπο Μαρωνείας και Κομοτηνής.
Αντικαταστάθηκε δε, η ανάρτηση που κατέβηκε, με ομολογιακή απάντηση και μέρος του 163 εγγράφου που απέστειλε εξωδίκως ο Μητροπολίτης κ.κ. Παντελεήμων. Τίποτα παραπάνω δηλαδή απ’ ό,τι είχε προαναγγελθεί, με «το ρεπορτάζ τρέχει…».
*Το «εμείς» για όποιον δικομανή έχει πρόβλημα κατανόησης, παραπέμπει λογοτεχνικά σε α΄ ενικό πρόσωπο.
Δείτε σχετικά:
– Απάντηση του π.Νικολάου Μανώλη στην εξώδικη διαμαρτυρία του μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής
– Άσπρο Μαύρο: Η αλήθεια ΔΕΝ εκφοβίζεται
– «Ουαί τω κόσμω από των σκανδάλων», τρεις αλί όταν τα σκάνδαλα προέρχονται απο μητροπολίτη
– Προς το μητροπολίτη Μαρωνείας: Κάτω τα χέρια από τον παπα-Νικόλα
– Απάντηση του π.Νικολάου Μανώλη στην εξώδικη διαμαρτυρία του μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής
– Άσπρο Μαύρο: Η αλήθεια ΔΕΝ εκφοβίζεται
– «Ουαί τω κόσμω από των σκανδάλων», τρεις αλί όταν τα σκάνδαλα προέρχονται απο μητροπολίτη
– Προς το μητροπολίτη Μαρωνείας: Κάτω τα χέρια από τον παπα-Νικόλα