Ο Σπάρτης Ευστάθιος πρέπει να καταδικαστεί για αίρεση; Είναι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, η Κεφαλή της Εκκλησίας επί της γης;
Τι λένε οι άγιοι πατέρες για το πρωτείο του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως ως Κεφαλής της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Το «ουκρανικό ζήτημα» στην Ορθοδοξία δεν αφορά μόνο τους Ι. Κανόνες αλλά και τα δόγματα της Εκκλησίας. Αυτό οφείλεται στην πρακτική εφαρμογή της αιρέσεως του νεοπαπισμού της Κωνσταντινούπολης - ότι η Κεφαλή της Εκκλησίας επί της γης είναι ο Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης, ο οποίος καλείται κατά μια παραμορφωμένη έννοια "Οικουμενικός".
Πρόκειται για την αντιγραφή μιας από τις κυριότερες αλλά και πιο καταδικασμένες από τους Πατέρες της Εκκλησίας, θεωρίες των Πατέρων της Ρώμης, σύμφωνα με τους οποίους η Κεφαλή της επί γης Εκκλησίας είναι ο Πάπας.
Από τη μια πλευρά, είναι απαραίτητο να δοθεί η ευκαιρία στην Μητροπολίτη Ευστάθιο και στους ομόφρονες του να αποσύρουν την αιρετική τους θεωρία ώστε να μην καταδικαστούν ούτε από μελλοντική Ορθόδοξο Σύνοδο αλλά ούτε και κυρίως από τον Κύριο την ημέρα της Κρίσεως.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχει ανάγκη να διαφωτίσουμε το πλήρωμα των απλών ορθόδοξων χριστιανών, ώστε να μην παραπλανούνται από αυτήν την τρομερή αίρεση. Είναι φρικτή η αίρεση, γιατί, όπως θα δούμε παρακάτω, είναι η απόλυτη βλασφημία.
Ευτυχώς, οι Άγιοι Πατέρες έχουν ήδη μιλήσει για αυτή την αίρεση και την καταδίκασαν. Ως εκ τούτου, μπορούμε να αναφερθούμε στην Πατερική Θεολογία έτσι ώστε να μην κατηγορηθούμε για αίρεση ή για προβολή δικών μας απόψεων.
Ο Άγιος Μακάριος της Πάτμου, του οποίου η αγιότητα αναγνωρίστηκε από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο το 1994, είχε ήδη απαντήσει στους παπικούς και υποστηρικτές του Λατινισμού, οι οποίοι υποστήριξαν ότι ο επίσκοπος (δηλαδή ο τότε επίσκοπος της Ρώμης) υποτίθεται ότι ήταν η Κεφαλή της ορατής Εκκλησίας. Κατά την άποψή του, αυτή την αίρεση (ότι ο επίσκοπος της Ρώμης είναι η Κεφαλή της επι γης Εκκλησίας) οδηγούν σε μεγάλες βλασφημίες. Από την ανάγνωση αυτών των χωρίων του Αγίου, μπορεί κανείς εύκολα να καταλάβει γιατί οι θυμωμένοι παπικοί συγκέντρωσαν όλα τα αντίγραφα της πρώτης έκδοσης του Corpus Evangelicum της Βενετίας και τα έκαψαν:
Ο Άγιος Μακάριος της Πάτμου επισημαίνει επίσης ότι είναι αδύνατον να είναι κάποιος άνθρωπος ως Κεφαλή της Εκκλησίας, "επειδή η Εκκλησία χρειάζεται μία Κεφαλή που να είναι αιώνια, Παντοτινά ζωογόνος, για παντοτινό αγιασμό" . Και τι συμβαίνει όταν θα πεθάνει αυτή η "Κεφαλή"; Μήπως, "θα πεθάνει και η Εκκλησία, η οποία θα υψωθεί και πάλι με τη χειροτονία ενός άλλου Πατριάρχη;
Ας απαντήσει ο Μητροπολίτης Ευστάθιος ή ένας από τους ομόφρονές του:
Από τη στιγμή που θεωρείτε ως Κεφαλή της Εκκλησίας επί της γης τον Οικουμενικό Πατριάρχη, ποιά ήταν η Κεφαλή της Εκκλησίας επί της γης από τις 2 Οκτωβρίου 1991 (ο θάνατος του Πατριάρχη Δημητρίου) μέχρι τις 22 Οκτωβρίου του ίδιου έτους (εκλογή Πατριάρχη Βαρθολομαίου); Και γενικά, ποιος είναι ο επικεφαλής της Εκκλησίας στη γη μεταξύ του θανάτου ενός Οικουμενικού Πατριάρχη και της εκλογής του διαδόχου του;
Και αν κάποιος απαντήσει ότι εκείνο το διάστημα η Κεφαλή της γήινης Εκκλησίας είναι ο Χριστός, δεν υπάρχει τίποτα άλλο παρά να ζητήσουμε, όπως ο Άγιος Μακάριος: «Πως λοιπόν σας φαίνεται ότι όταν ο πατριάρχης πεθάνει, τότε ο Χριστός παρακαλεί τον Χριστό να είναι ο Κεφαλή της Εκκλησίας και πάλι έως ότου χειροτονηθεί ο (νέος) πατριάρχης; Και λυπάται που θα περιοριστεί και πάλι η εξουσία του;
Το Ορθόδοξο πλήρωμα της Εκκλησίας συμφωνεί:
- με τον άγιο Πατριάρχη Αλεξανδρείας Μελέτιο Πηγά, ότι δεν υπάρχει κανένας επικεφαλής της Εκκλησίας στη γη και ο άλλος στον ουρανό αλλά ένα κεφάλι στον ουρανό και στη γη: «Η Κεφαλή του σώματος του Σωτήρος ή η Εκκλησία του Σωτήρος είναι μόνο ο Χριστός»
- με τον μάρτυρα Πατριάρχη της Κωνσταντινούπολης Κύριλλο Λουκάρη ότι: «αυτός που λέει ότι ο πάπας της Ρώμης (ή ο πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης ή άλλος επίσκοπος) είναι η Κεφαλή της Εκκλησίας και όχι ο Χριστός έχει ανάθεμα».
- με την Ομολογία της Πίστης που συντάχθηκε στην Πανορθόδοξο Σύνοδο της Κωνσταντινούπολης το 1721 ότι "Δεν αποδεχόμαστε καμία άλλη Κεφαλή, όποια και εαν είναι, σε αυτήν την Αποστολική Εκκλησία εκτός από τον Κύριο Ημών Ιησού Χριστό" .
Πρέπει να υπάρξει όχι μόνο η Πανορθόδοξη Συνοδική καταδίκη της αίρεσης, που διακηρύσσεται από τον Μητροπολίτη Σπάρτης Ευστάθιο, αλλά και η καταδίκη κάθε άλλου επισκόπου που έχει δείξει ή δείχνει με λόγια και πράξη ότι την αποδέχεται.
Πηγή: spzh.news
Δείτε σχετικά: