ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ
ΕΝ ΣΧΕΣΕΙ ΜΕ:
1. Εκείνο που νομίζω ότι έχει μεγαλύτερη σημασία είναι να είμαστε βέβαιοι ότι πραγματικά έχει επέλθει ο θάνατος του υποψήφιου δότη( εγκεφαλικός ή μη).
Αδελφέ μου, να είσαι βέβαιος πως ο θάνατος του Ορθοδόξου δεν λογαριάζεται για θάνατος αλλά για «κοίμηση», που σημαίνει ότι το σώμα του ορθόδοξου κεκοιμημένου είναι «ζωηφόρο» όπως και το τίμιο Σώμα του Κυρίου μας. Αυτός που μπαίνει δια του ορθοδόξου Βαπτίσματος μέσα στο Σώμα του Σωτήρα, δηλαδή μέσα στη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία μας δεν ζει την ζωή του Χριστού αλλά ζει τον θάνατό Του! Γι’ αυτό λέει πως το Βάπτισμα είναι βάπτισμα στο θάνατό Του…. Λοιπόν, η Ζωή Του, ο Θάνατός Του και η Ανάστασή Του είναι ένα δεδομένο πράγμα! Η «ιδέα» όμως της δωρεάς οργάνων και ιστών που κλείνει μέσα της έναν ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΟΡΙΣΜΟ του θανάτου είναι άκρως αντίθετη και επικίνδυνη, εννοείται από θεολογικής άποψης, και όχι μόνον! Τι θα έλεγες;
Κυριολεκτικά τώρα με τα λόγια σου αυτά: Εκείνο που νομίζω ότι έχει μεγαλύτερη σημασία είναι να είμαστε βέβαιοι ότι πραγματικά έχει επέλθει ο θάνατος του υποψήφιου δότη( εγκεφαλικός ή μη)…, έχω να πω πως είμαστε βέβαιοι για το ακριβώς αντίθετο (σύμφωνα μα τους καλούς επιστήμονες), ότι δηλαδή μετά τον πραγματικό θάνατο ή αλλιώς τον βιολογικό, όλα αχρηστεύονται, νεκρώνονται! Εξαίρεση αποτελούν ολόκληρα τα σκηνώματα των αγίων μας ή τμήματα αυτών που μένουν άφθορα και επιτελούν θαύματα, λόγω ότι κατοικεί σ’ αυτά το Άγιον Πνεύμα!
Αυτά ας θεωρηθούν ως μια μικρή εισαγωγή στην υπόθεση του σφραγίσματος που αφορά το σώμα των εν ζωή Χριστιανών που δεν ηθέλησαν να εννοήσουν ότι «Χριστός ἀνέστη ἐκ νεκρῶν, θανάτῳ θάνατον πατήσας, καί τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωήν χαρισάμενος»… Κατά κάποιο τρόπο λέγει ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος γίνεται ΑΠΟΣΦΡΑΓΙΣΗ του σώματός μας (ενν. με τον αριθμό εκείνου που πλανά όλη την οικουμένη) λόγω άρνησης του Ιησού Χριστού που πέθανε και ετάφη για την ημών σωτηρία…
Και πάλι λέγω ότι είναι ένα θέμα που θα πρέπει να το δούμε σοβαρά, ώστε να χαράξουμε την «ευθεία όδό», τον δρόμο της ακρίβειας, κι έπειτα και της οικονομίας.
Ευχαριστώ και πάλι για την αγία αφορμή προς συζήτηση
Δημήτριος Αναγνώστης
e-mail: emmadimitris@yahoo.gr