ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
Θέμα: «Ουπς! Αλλάζω φύλο για μια μέρα!» [«Δοκίμασέ το, και δες αν λειτουργεί»!]
«Μην τολμήσετε τα έργα των Σοδόμων, διά να μην πάθετε τα παθήματα των Σοδόμων» (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος)
Αγαπητοί,
Στις ημέρες μας υπάρχουν ορισμένοι άνθρωποι της Εκπαίδευσης που ενώ έχουν πλήρη άγνοια των λόγων της Αγίας Γραφής μάς ομιλούν περί μιας άλλης «Γραφής» με απώτερο σκοπό τη «Μάθηση». Η Βιωματική μάθηση και η Δημιουργική γραφή είναι κατά τη γνώμη τους δύο κλειδιά ή καλύτερα το κλειδί και το αντικλείδι που ανοίγουν πόρτες και παράθυρα ώστε οι μαθητές να εξέλθουν από το σκοτάδι των στερεοτύπων εις το φως της «αποδόμησης των στερεοτύπων» και από εκεί στον χώρο της απόλυτης ελευθερίας μέσω της εμπειρικής γνώσης. Με τον τρόπο αυτό οι ειδικοί της Αποδόμησης πιστεύουν (αν και άθεοι και άπιστοι) ότι κινούν τη «Διαδικασία αλλαγής σκέψης, αντίληψης, συμπεριφοράς, τρόπου ζωής…» του μαθητή, τον οποίο και καλούν «να ζήσει ο ίδιος την εμπειρία», όπως π.χ. το «Ουπς! Αλλάζω φύλο για μια μέρα», και μαζί «να εκφράσει την όποια αντίδρασή του και τα συναισθήματα που αυτό (ενν. το λογοτεχνικό βίωμα/γραφή) θα του γεννήσει» [1]. Στην πραγματικότητα, αυτό που μαθαίνουν στα παιδιά είναι το ότι η πραγματική «Μάθηση» έρχεται μέσα από την παρατήρηση της πραγματικότητας και μαζί μέσα από τον «πειραματισμό»! Με τα εργαλεία αυτά τελικά ξεκινά η «Διαδικασία αλλαγής σκέψης, αντίληψης, συμπεριφοράς, τρόπου ζωής» όλης της σχολικής κοινότητας, μαθητών, εκπαιδευτικών αλλά και αυτών ακόμη των γονέων (που δυστυχώς δεν κατανοούν τους νέους τρόπους «μετατροπής/αλλαγής» του τρόπου της ζωής μας εν Ελλάδι.
Περισσότερο φως στην υπόθεση της «Βιωματικής μάθησης» ρίχνει ο π. Σεραφείμ Ρόουζ που στο βιβλίο του με τίτλο «Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ και η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ» συμπεριλαμβάνει τα εξής: «Αλλά ίσως η πιο ακαταμάχητη, γενικά, έλξη, είναι ο πραγματισμός. Ολόκληρο το … οικοδόμημα… στηρίζεται από τις πρακτικές οδηγίες που δίνονται στο μαθητή από τον… («καθηγητή»). Με αυτές τις πρακτικές ο μαθητής καλείται να επιβεβαιώσει τη φιλοσοφία με τη δική του εμπειρία. Τίποτα δεν πρέπει να γίνεται δεκτό από πίστη. Και αντίθετα με τις εκλαϊκευμένες αντιλήψεις, δεν υπάρχουν καθόλου μυστήρια – μόνο μια τεράστια ποσότητα εσωτερικού υλικού – κι έτσι απλώς δεν υπάρχει ανάγκη για πίστη. Σου λένε: «Δοκίμασέ το, και δες αν λειτουργεί». Αυτή η πραγματιστική προσέγγιση είναι μεγάλος πειρασμός για τον Δυτικό νου. Φαίνεται τόσο «επιστημονική». Αλλά σχεδόν κάθε μαθητής πέφτει σε ένα είδος πραγματιστικής απάτης: π.χ. αν η πρακτική λειτουργεί (και πραγματικά λειτουργούν), πιστεύει ότι το σύστημα είναι αληθινό, και, κατά συνέπεια, ότι είναι χωρίς επιφύλαξη καλό. Όμως φυσικά, αυτό δεν είναι επόμενο. Το μόνο που πραγματικά μπορούμε να πούμε είναι: αν λειτουργούν, τότε λειτουργούν. Αλλά αν μας διαφύγει αυτό το σημείο, εύκολα καταλαβαίνετε, πως μια μικρή ψυχική εμπειρία ενεργεί με μεγάλη πειθώ στον καημένο το μαθητή.» (Η επίθεση του Ινδουϊσμού στο Χριστιανισμό) [2].
Αγαπητοί, Χωρίς να αγνοούμε το λόγο του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης που λέγει ότι εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί θα πρέπει να διαγωνιστούμε με όλους τους ανθρώπους (και να ξεπεράσουμε όχι μόνο τους αντιπάλους μας που είναι εχθροί της Αλήθειας και των Αγίων Γραφών αλλά ακόμη και τους συναγωνιστές μας, εννοείται στον καλό υπέρ της Πίστεως αγώνα) σας θυμίζουμε το «θέμα» ενός πρόσφατου πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού δημιουργικής γραφής της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας φύλων (που τελικά ακυρώθηκε). Το θέμα; Ιδού: «Ουπς! Αλλάζω φύλο για μια μέρα»… Θέμα για μαθητές από 12 έως 18 ετών. Θέμα για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου που έχουν διδαχτεί ήδη από τους καθηγητές τους το «πώς» θα μαθαίνουν μόνοι τους. Έτσι, ό,τι γίνεται στη ζωή μας, ό, τι είναι πραγματικό, ό,τι έχει ιστορία έστω και μιας τριετίας (π.χ. ο θεσμός της «θεματικής εβδομάδας» περί κοινωνικού φύλου, η ψευδοσύνοδος της Κρήτης, κλπ.), ό,τι είναι νόμιμο (π.χ. η αλλαγή φύλου από το 15ο έτος), ό,τι ονομάζεται «θρησκεία», «θεός» και «λατρεία», κλπ., είναι «ποικιλία» και απόλυτα σεβαστό!
Στο σημείο αυτό όποιος θέλει να διαμαρτυρηθεί είτε ως σύλλογος διδασκόντων είτε ως σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων είτε ατομικά κατά των εν λόγω Βουλευτών ή πάλι να επαινέσει όσους συνέβαλαν στην ακύρωση του σοδομιτικού αυτού διαγωνισμού ας λάβει υπόψη ολίγα από τα λόγια των «14ρων» του ΣΥΡΙΖΑ (που όταν ήταν Κυβέρνηση ψήφισαν τον νόμο για την αλλαγή φύλου από τα 15) που οι βουλές τους είναι ακριβώς αντίθετες από το Σύνταγμα της Ελλάδας, από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των Γονέων και κυρίως από τις Βουλές του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, του μόνου αληθινού Θεού όλων των μαθητών που φοιτούν σε όλα τα σχολεία του κόσμου (ενν. και της Ελλάδος), είτε Πιστών είτε Απίστων και Άθεων γονέων!
Χάριν ιστορίας θυμίζουμε τα εξής:
Α') Δεκατέσσερις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν γιατί ακυρώθηκε ο διαγωνισμός «Ουπς! Αλλάζω φύλο για μια μέρα» [3].
Β') «Να ενημερωθεί η Βουλή για τους λόγους ακύρωσης πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού δημιουργικής γραφής με θέμα «Ουπς! Αλλάζω φύλο για μια μέρα» της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας φύλων, ζητούν από την υφυπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, 14 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
«Πρόκειται για έναν προαιρετικό διαγωνισμό δημιουργικής γραφής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που ως σκοπό είχε οι μαθητές και οι μαθήτριες να εκφράσουν τις απόψεις τους, να τοποθετηθούν με τον δικό τους προσωπικό τρόπο σχετικά με ζητήματα που αφορούν στο φύλο και τον τρόπο που οι νέοι/νέες σήμερα το βιώνουν και το αντιλαμβάνονται, να προβληματιστούν για ζητήματα έμφυλης ισότητας και διαφορετικότητας, να ασκήσουν κριτική για τον σεξισμό, τα έμφυλα στερεότυπα, την έμφυλη βία και ταυτόχρονα να εκφραστούν δημιουργικά μέσω της λογοτεχνικής γραφής», αναφέρουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και επισημαίνουν ότι ενώ το υπουργείο Παιδείας είχε αποστείλει, στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, εγκύκλιο με την οποία έκανε γνωστό ότι ενέκρινε τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό με τον τίτλο «¨Ουπς! Αλλάζω φύλο για μια μέρα» της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας φύλων, λίγες ημέρες μετά, με νέα εγκύκλιο η υφυπουργός Παιδείας προχώρησε στην ανάκληση του» [4].
Τέλος ας αποτυπώσουμε σε λίγες μόνο γραμμές ένα μόνο ίχνος της περίφημης και πολύφημης «δημιουργικής γραφής». Ιδού: «(Με τη δημιουργική γραφή ο μαθητής) Δημιουργεί ένα παράλληλο σύμπαν από ήρωες ώστε να εκφράζει άλλοτε το εγώ του και άλλοτε αυτό που ποτέ δεν τόλμησε για τον εαυτό του. Στην περίπτωση αυτή ο (μαθητής) συγγραφέας ζει μέσα από ένα ρόλο χωρίς να σημαίνει απαραίτητα ότι αυτός είναι και ο δικός του. Εμπλέκεται σε μία περιπέτεια γνωριμίας με τους ήρωές του είτε για να εκφράσει εκδοχές, σοφία και κατανόηση για αυτούς είτε για να εκδηλώσει καταπιεσμένες εκδοχές του εαυτού του και μέσω της γνωριμίας να απελευθερωθεί…» [5].
Δημήτριος Β. Εμμανουήλ, Εκπαιδευτικός ΠΕ11
Πτολεμαΐδα 13 Νοεμβρίου 2019
(Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως)
[1] https://www.slideshare.net/kikisakka/topiki-istoria
[2] http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/gerontikon/seraphim_rose_orthodoxy_and_the_religion_of_the_future.htm#02
[3] https://thriskeftika.blogspot.com/2019/11/blog-post_6.html
[4] https://www.ipaidia.gr/paideia/erotisi-vouleuto-gia-tin-akirosi-panelliniou-mathitikou-diagonismou-me-thema-oups-allazo-filo-gia-mia-mera
[5] https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE