Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2019

Συνέπειες του ουκρανικού σχίσματος (Χαράλαμπος Μηνάογλου)

Χαράλαμπος Μηνάογλου: Συνέπειες του ουκρανικού σχίσματος


του Χαράλαμπου Μηνάογλου
Όσες μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος έχουν κοινωνία με τους σχισματικούς της Ουκρανίας και δεν έχουν με το Πατριαρχείο Μόσχας είναι κανονικές; Με ποιαν έννοια; Για να καταλάβουμε τι έχουν κάνει ο Βαρθολομαίος και ο Ιερώνυμος έτσι αποκόπηκε και το ορθόδοξο μέχρι τότε Πατριαρχείο Ρώμης το 1054 από την Εκκλησία!

Αλλά πέρα από το ζήτημα της κανονικότητας, που είναι βέβαια κεφαλαιώδους σημασίας, πόσο τραγικές μορφές είναι αμφότεροι, πόσο χαμηλής νοημοσύνης, όταν εξακολουθούν να διατείνονται ότι παπικώ τω τρόπω ο Βαρθολομαίος παραμένει πρώτος! Πρώτος πού; Στην Κωνσταντινούπολη; Άντε καταχρηστικώς -λόγω των αιρετικών δοξασιών που επέβαλε στην Κρήτη- πρώτος στα 10-15 εκατομμύρια των Ελλήνων.
Δεν βλέπουν ότι εξυπηρετώντας τα αμερικανικά συμφέροντα παρέδωσαν την πρωτοκαθεδρία στην ορθοδοξία στον Μόσχας; Αλεξάνδρεια, Ιεροσόλυμα, Αντιόχεις, Κύπρος, Αλβανία και όλες οι σλαβικές εκκλησίες ποιόν θα αναγνωρίζουν ως πρώτο, όταν καταγνωστεί σχισματικός ο Βαρθολομαίος λόγω της κοινωνίας με τους σχισματικούς;
Αλλά ακόμα και αν ακολουθώντας την αίρεση του εθνοφυλετισμού όλες οι άλλες ελληνοορθόδοξες εκκλησίες συμπαραταχθούν με τον αντικανονικό Βαρθολομαίο για εθνικούς λόγους, πάλι τα 200 και πλέον εκατομμύρια του σλαβορθόδοξου κόσμου ποιον θα αναγνωρίζουν ως πρώτο; Εκεί που ήμασταν έστω θεωρητικά, έστω τιμητικά πρώτοι στην ορθοδοξία, η Αμερική και οι ῾῾φωστήρες῾῾ Βαρθολομαίος-Ιερώνυμος μας έκαναν τελευταίους, πρώτους μόνο στο μυαλό μας.
Πόσο τραγικά εμφανής είναι η έλλειψη ενός έστω Χριστοδούλου, ο οποίος άσχετα με την επαμφοτερίζουσα στάση του σε ορισμένα εκκλησιαστικά και θεολογικά ζητήματα, είχε τουλάχιστον μία ευρύτητα πνεύματος που του επέτρεπε να αναλύει την διεθνή πραγματικότητα και να πολιτεύεται αναλόγως.
Πόσο προφητική μοιάζει στην σημερινή τραγική κατάσταση της Εκκλησίας της Ελλάδος η προσπάθειά του να την καταστήσει πραγματικά και εξολοκλήρου αυτοκέφαλη; Θυμάστε τότε τον οικουμενιστικό πατριάρχη πως ετοιμάστηκε να διακόψει την κοινωνία μαζί του και έβαλε και όλα τα όργανά του στην Ελλάδα να τον πολεμήσουν; Και τι αντιπολίτευση του ασκούσε τότε ο νυν αρχιεπίσκοπος; Πόσα θα είχαμε γλυτώσει… Και σίγουρα αυτόν τον τελευταίο ουκρανικό πειρασμό.
Και μία πρόβλεψη: ο Μόσχας θα είναι από εδώ και μπρος ο πρώτος στην Ορθοδοξία, είτε γίνει η Πανορθόδοξος είτε όχι. Η ζημιά που προκάλεσε στον Ελληνισμό ο Βαρθολομαίος είναι ανήκεστος.
Κι ας γράφουν μερικοί παραδοσιακοί θεολόγοι ότι και ο Μόσχας είναι οικουμενιστής (είναι, αλλά καμία σχέση με την πραγματικότητα δεν έχει η εξίσωσή του ως προς τον οικουμενισμό με τον Βαρθολομαίο).
Ο Μόσχας ούτε συγκοινωνεί με σχισματικούς ούτε, και το κυριότερο, υπέγραψε τις αιρετικές αποφάσεις της Κρήτης. Ως εκ τούτου, και μπροστά τουλάχιστον στον Βαρθολομαίο και τον Ιερώνυμο είναι ορθοδοξώτατος!
Τέλος, τι μπορούμε να κάνουμε εμείς οι λαϊκοί; Πέρα από την προσευχή μας, να μην ρίχνουμε ούτε ένα λεπτό στο παγκάρι των μητροπόλεων που συγκοινωνούν με τους σχισματικούς.
Αλήθεια, οι παλαιοημερολογήτες ή οι σχισματικοί της Ουκρανίας είναι πιο σχισματικοί; Ή για να το πω αλλιώς, αν οι σχισματικοί της Ουκρανίας είναι εκκλησία, τότε οι παλαιοημερολογήτες γιατί δεν είναι;