Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2025

- Καλώς ορίζουμε την εν Χριστώ πρόταση του κ. Δ. Τσελεγγίδη, Καθηγητού της Δογματικής περί της αλλαγής-μετάθεσης του Πάσχα της Εκκλησίας, από την 20η στην 27η Απριλίου 2025 (;)

 


Πυρ κατά «συνείδηση»!

«ΝΑ ΜΗ ΣΥΝΕΟΡΤΑΣΘΗ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ», ΠΡΟΤΑΣΗ (ΤΣΕΛΕΓΓΙΔΗ) ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΗ!

«Το Πάσχα ημών υπέρ ημών ετύθη Χριστός» (Α’ Κορ. 5,7)

 

Αδελφοί, αν και εφόσον, τολμήσουν, και έλθουν, οι παπικοί στην Νίκαια της Βιθυνίας...

Καλώς ορίζουμε την εν Χριστώ πρόταση του κ. Δ. Τσελεγγίδη, Καθηγητού της Δογματικής περί της αλλαγής-μετάθεσης του Πάσχα της Εκκλησίας, από την 20η στην 27η Απριλίου 2025  !

Θεωρώντας τη φωνή του κ. Τσελεγγίδη, ως «φωνή Πατερική», φωνή που έρχεται κατευθείαν από την Μικρασιατική Πηγή της εν Νικαία Συνόδου, προτρέπουμε να ακούσουμε Αυτήν, και να ζυγίσουμε τα λόγια τού καλού μας Συμβούλου… έχοντας κατά νου το νόημα του ρητού: «Μελετάτε, αγρυπνείτε, προσεύχεσθε…, ενεργείτε», του αγίου Κοσμά του Αιτωλού, αλλά και το του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτη: «Πρέπει να αγωνιστούμε»!

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΣΕΛΕΓΓΙΔΗΣ:

«Το πνεύμα του Κανόνα της Α’ Οικουμενικής Συνόδου, απαγορεύει τον εορτασμό των Ορθοδόξων πιστών με τους ετεροδόξους Ιουδαίους και κατ’ επέκταση με τους ετεροδόξους-αιρετικούς όλων των εποχών»


Σύμφωνα με «Το πνεύμα του Κανόνα της Α’ Οικουμενικής Συνόδου...»! Που ρίζει τι  μετάθεση τς μερομηνίας νά γίνεται πάντοτε! μετά! τό Πάσχα! των Αιρετικών.


Τοποθέτηση (Δημητρίου Τσελεγγίδη, Καθηγητ τς Δογματικς τς Θεολογικς Σχολς το ΑΠΘ) στήν μερίδα τς στίας Πατερικν Μελετν Πασχάλιος Κανόνας: ρος μετακίνητος νότητος τς ρθοδόξου κκλησίας

θήνα, 1 Φεβρουαρίου 2025

 

«…Ἡ θεμελιώδης προϋπόθεση το συνεορτασμο το Πάσχα εναι τό να φρόνημα καί τό να βίωμα το νός Σώματος τς ΜΙΑΣ κκλησίας, πού κφράζονται «ν νί στόματι καί μι καρδί» στήν λειτουργική πράξη της.

Καί, ατό εναι -κατά τή γνώμη μας- τό πνεμα το Κανόνα τς Α΄ Οκουμενικς Συνόδου, πού παγορεύει τόν ορτασμό τν ρθοδόξων πιστν μέ τούς τεροδόξους ουδαίους καί κατ’ πέκταση μέ τούς τεροδόξους – αρετικούς λων τν ποχν.

Συγκεκριμένα, Α΄ Οκουμενική Σύνοδος (325 μ.Χ.) ρισε νά ορτάζεται τό Πάσχα τήν πρώτη Κυριακή, μετά τήν νέα Πανσέληνο τς αρινς σημερίας.

Μόνη ξαίρεση, πού πρέπει νά γίνεται, εναι, ταν μερομηνία ατή συμπίπτει μέ τό ουδαϊκό Πάσχα. Στήν περίπτωση ατή ρίζει, τι μερομηνία γιά τήν τέλεση το Πάσχα τς κκλησίας θά πρέπει νά μετατεθε, στε κκλησία «μή μετά ουδαίων συνεορτάζειν». Παράλληλα, ρίζει τι μετάθεση τς μερομηνίας νά γίνεται πάντοτε μετά τό Πάσχα τν ουδαίων.

Συμπερασματικά: Τό Πάσχα τς κκλησίας δέν πρέπει νά τελεται οτε πρίν, οτε ταυτόχρονα μέ τό ουδαϊκό Πάσχα.

Εναι ντυπωσιακό τό γεγονός τι Α΄ κιόλας Οκουμενική Σύνοδος σχολήθηκε μέ τό θέμα το συνεορτασμο το Πάσχα, πργμα πού ποδεικνύει τήν πνευματική εαισθησία τς κκλησίας γιά τήν θεσμική ρύθμιση το κκλησιαστικο ατο θέματος.

Μέσα στό πνεμα τς παραπάνω Συνοδικς ποφάσεως τς κκλησίας - οκουμενικς διαμφισβήτητης - τό Πάσχα τς κκλησίας, κατά τή γνώμη μας,  δέν πρέπει νά συμπίπτει τελούμενο μέ τό Πάσχα τν τεροδόξων Χριστιανν.

Τοτο, γιά νά ποφευχθε σαφέστατος κίνδυνος το Συγκρητισμο. Καί τήν γιοπνευματική λύση - στήν περίπτωση ατή - μς τήν δωσε Α΄ Οκουμενική Σύνοδος, δηλ. νά μετατεθε μερομηνία τελέσεως το Πάσχα τς κκλησίας, μετά τό Πάσχα τν τεροδόξων Χριστιανν.

Κατά τήν θεολογικά τεκμηριωμένη ποψή μας, γνήσια τιμή πρός τούς θεοφόρους Πατέρες τς Α΄ Οκουμενικς Συνόδου - γιά τό ωβηλαο τν 1.700 χρόνων - εναι παρέγκλιτη τήρηση τς ποφάσεώς τους καί γιά τήν μερομηνία τελέσεως το Πάσχα καί γιά τήν μετάθεση τς μερομηνίας, ταν συμπίπτει ατή μέ τήν μερομηνία τελέσεως το Πάσχα τν ουδαίων καί τν τεροδόξων Χριστιανν.

Τό 2025, πού θά ορτάσουμε τά 1700 χρόνια πό τήν σύγκληση τς Α΄ Οκουμενικς Συνόδου, συμπίπτει μερομηνία το Πάσχα τς κκλησίας μέ τό Πάσχα τν τεροδόξων Χριστιανν. Δυστυχς, τό Οκουμενικό Πατριαρχεο θεωρε ετυχ ατή τήν συγκυρία καί εσηγεται τήν μόνιμη πό κοινο τέλεσή του. τσι μως - χουμε τήν γνώμη - τι κινεται ντίθετα πρός τό πνεμα τς Α΄ Οκουμενικς Συνόδου.

Μάλιστα, κάποιοι (θεσμικοί, λλά καί πλοί πιστοί) ξιολογον ς θετική τήν κίνηση καί τν Ρωμαιοκαθολικν νά συνεορτάζουν τό Πάσχα τους μέ βάση τό Πασχάλιο τς ρθόδοξης κκλησίας. Καί ατό τό θεωρον, -σως- ς γενναία ποχώρηση τν Ρωμαιοκαθολικν.

μως, ξιολόγησή τους ατή εναι αθαίρετη καί σφαλμένη κκλησιαστικς καί θεολογικς. Καί τοτο, πειδή Συνοδική πόφαση ρίζει νά μή συνεορτάζουμε τό Πάσχα μέ τεροδόξους. Καί ν συμβαίνει νά συμπίπτει ατή μερομηνία, νά μετατίθεται τό Πάσχα, γιά νά μς διασφαλίζει πό τόν κίνδυνο το Συγκρητισμο.

Εχαριστ γιά τήν προσοχή καί τήν πομονή σας!»


ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ – ΦΩΝΗ ΚΑΝΤΙΩΤΗ

«Πάνε προς ένωσι Ποτηρίου»

«Δεν ξέρουμε τι μπορεί να συμβή, διότι εγώ γέρος άνθρωπος είμαι, όσο μπόρεσα κράτησα.

Μου ΄λεγε ένας θεολόγος, ο οποίος ξέρει πολλές γλώσσες και έχει πάει στο εξωτερικό και είδε τον πάπα, αυτόν που απέθανε.  «Εκεί πέρα στην Ελλάδα», του είπε, «είνε ένας δεσπότης, ένας δεσπότης Φλωρίνης, Αυγουστίνο τον λένε. Αυτός μας κάνει μεγάλη ζημιά, δεν μας αφήνει αυτός… Τι είνε αυτός; Ποιος είνε;».

Ζητούσε πληροφορίες δηλαδή. …Αλλά η κίνησίς μας όμως, παρ’ όλη την αμαρτωλότητα των μελών της είνε ορθόδοξος κίνησις.

Ορθοδόξως σκεπτόμεθα, ορθοδόξως πρασπαθούμε να ζήσουμε, και την κρατούμε αυτή την ορθοδοξία και προτιμούμε να αποθάνουμε, παρά να προδώσομε την Πίστι μας. Ορθοδοξία ή θάνατος.

Δεν ξέρουμε τι θα γίνη. Δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθούνε τα πράγματα. Διότι αυτοί πάνε προς την ένωσιν. Ένωσι ποτηρίου. Όχι απλώς να πούμε καλημέρα και καλησπέρα με τον καθολικό, με το φράγκο… Αλλά το να ενωθούμε πλέον μυστηριακώς και να πίνουμε εκ του αυτού ποτηρίου και να τρώγωμεν τον ίδιο άρτο. Αυτό είνε μια μεγάλη προδοσία Ορθοδοξίας και τότε πλέον υπάρχει 100% λόγος να «μισώ εκκλησίαν πονηρευμομένων». Τώρα όμως πρέπει να προσέξωμε να ανήκωμε εις την Ορθόδοξο Εκκλησία και να έχωμε τον σεβασμό προς τους λειτουργούς της. (ιεραποστολική συγκέντρωσι στην «Αγάπη» Φλωρίνης 1978)»

Δημήτριος Β. Εμμανουήλ, Αναγνώστης

Πτολεμαΐδα 21 Φλεβάρη 2025

(Σύναξη της Υπεραγίας Θεοτόκου εν Κοζελσλάνσκ της Ρωσίας)



                                            https://www.youtube.com/watch?v=fSzvi5-EGi4&t=6s