Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΕΜΠΟΔΙΟΝ ΕΙΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ
«Γιατί ὁ Περιστερίου Γρηγόριος ἀφαιρεῖ τὸν Τίμιον Σταυρόν;»
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Διότι τὴν πρακτικὴ αὐτὴ τὴν ἐφαρμόζουν ἄλλοτε φανερὰ καὶ ἄλλοτε μυστικὰ εἰς τὸ Πατριαρχεῖο Κων/λεως καὶ εἰς τὴν Ἀρχιεπισκοπὴ Ἀμερικῆς, εἰς τὴν Ἀρχιεπισκοπὴ Κύπρου (καὶ ἐσχάτως εἰς τὴν Μητρόπολη Φλωρίνης).
Πολλὲς ἀπορίες μας πρόκειται νὰ λύσει ἡ παρακάτω ἐρώτηση καὶ ἀπάντηση τοῦ ἀδελφοῦ Παναγιώτη Κατραμάδου: «Διατὶ ὅμως συγκεκριμένως νὰ ἀσχολῆται κάποιος Ἐπίσκοπος μὲ τὸν Ἐσταυρωμένον;» Ἀπαντᾶ: «Διότι ἤδη αὐτὴ ἡ ἀφαίρεσις ἀποτελεῖ πρακτικήν, τὴν ὁποίαν ἐφαρμόζουν εἰς τὸ Πατριαρχεῖον Κων/λεως. Ἂς ὑπενθυμίσωμεν ὅτι τὸ ἔπραξεν ἤδη ὁ Ἀμερικῆς Ἐλπιδοφόρος [ὁ καινοτομῶν μὲ τὰ «πολλαπλὰ κουταλάκια»…], ἀκολουθῶν αὐτὸ ποὺ συμβαίνει ἤδη εἰς τὸν Ἅγιον Γεώργιον εἰς τὸ Φανάρι, ὅπου ὅταν λειτουργεῖ ὁ Πατριάρχης ὁ Ἐσταυρωμένος ἀποσύρεται, ἐνῷ ὅταν ἱερουργῆ κληρικὸς ἐπανέρχεται. Ἡ μεταφορὰ καὶ ἐπαναφορὰ τοῦ Τ. Σταυροῦ ὀλίγον πλέον ἀπέχει ἀπὸ τὸ νὰ καταντήση ἡ ὑπόθεσις θεατρινισμός. Πῶς αἰτιολογεῖται ὅμως αὐτὴ ἡ ἀλλαγή; Ὡς διατείνονται, σκοπὸς εἶναι ἡ ἐπαναφορὰ τῆς σπουδαιότητος τοῦ συνθρόνου, δηλ. τῶν θέσεων ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης εἰς τὴν κόγχην, ὅπου κάθεται ὁ Ἐπίσκοπος καὶ τὸ πρεσβυτέριον»[4].
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ: