"Ουδείς έχων ολίγον, έστω, νουν αμφιβάλλει, νομίζω, περί του ότι αυτή η άποψις είναι πλήρης ασεβείας" (Μέγας Αθανάσιος, Πραγματεία ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΝ ΝΙΚΑΙΑ ΣΥΝΟΔΟΥ*)
«Η θέση του Εσταυρωμένου στην Εκκλησία» - Σεβ. Μητροπολίτης Περιστερίου κ. Γρηγόριος
https://www.youtube.com/watch?v=yXRl4kyRbtI&t=2626s
«Για
κοιτάξτε τώρα κάτι το φοβερό που συμβαίνει και θέλω να το κρατήσουμε. Βρίσκεται
ο λειτουργός εδώ μπροστά και λέει: «Πρόσχωμεν την Αγίαν Αναφοράν». Η
Αναφορά μας λοιπόν, από την ιστορία στην Βασιλεία, στα Έσχατα, που σημαίνει· θα
πρέπει να έχουμε τα τρία Πρόσωπα, καθαρά εδώ (πίσω από την Αγία Τράπεζα),
Πατέρα, Υιό, και Άγιο Πνεύμα. Τρείς, τίποτε άλλο.
Θα το
δείτε, θα σας διαβάσω ένα κείμενο του Φουντούλη που λέει, Γύρω από την Αγία
Τράπεζα δεν τίθεται τίποτα. Και να σας πω κάτι· Αυτό είναι καθαρά για λόγους
πρακτικούς· ούτε όταν έχουμε συλλείτουργο 20 ιερέων κάθετε κανείς· κανείς από
πίσω, κανείς, τίποτα· κενό. Γιατί είναι η καθέδρα της Αγίας Τριάδος.
(Φωνές διαμαρτυρίας)
Λοιπόν, κάθεται μπροστά (στην Αγία Τράπεζα) ο ιερέας, εδώ μπροστά, κοιτάζοντας προς τα εδώ (Ανατολικά) και λέει: «Η χάρις του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού», για κοιτάξτε, τα τρία Πρόσωπα: «Η χάρις του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, και η αγάπη του Πατρός και η κοινωνία του Αγίου Πνεύματος…», νάτοι, εδώ είναι (πίσω από την Αγία Τράπεζα) και εδώ τους επικαλούμαστε. Και (έπειτα ο ιερέας) γυρίζει προς τον κόσμο και λέγει: «ει μετά πάντων ημών». Τους μεταφέρουμε (εμείς οι ιερείς) από εδώ, ποια; Την χάρη του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και την αγάπη του Πατρός και την κοινωνία του Αγίου Πνεύματος.
...Άρα όταν είμαστε εδώ μπροστά, έχω (απέναντί μου) μόνο τρία Πρόσωπα. ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ. Ο Εσταυρωμένος είναι εδώ (πίσω από την Αγία Τράπεζα) και τον έχετε οι περισσότεροι εδώ, λάθος.» (43:34)
ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΠΡΙΝ ΛΕΓΕΙ Ο ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ....
«Ὁ Χριστὸς δὲν εἶναι στὴν ἱστορία, ὁ Χριστὸς εἶναι στὴ Βασιλεία, ἐκεῖ ποὺ τὸν εἶδε ὁ Πρωτομάρτυρας Στέφανος… Αὐτὸ θέλω τώρα νὰ
καταλάβουμε, γιατί ἐδῶ εἶναι τὸ πρόβλημα τὸ μεγάλο, ἀκριβῶς γιατί ἐπηρεαστήκαμε ἀπὸ τὴν δυτικὴ θεολογία τῆς σταύρωσης κι ἔχουμε μπερδευτεῖ, κι ἔχουμε χάσει αὐτὴν τὴν διάσταση. Ὁ Χριστὸς εἶναι «ἐδῶ», ἐδῶ τὸν εἶδε ὁ Πρωτ. Στέφανος· ὁ Χριστὸς ὅμως πρὶν φύγει ἔστησε τὴν Ἐκκλησία Του μὲ τὴ συνδρομὴ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.…ὁπότε ὅπου βρίσκεται ὁ Χριστὸς [ἐκεῖ] εἶναι καὶ ἡ Ἐκκλησία Του… Αὐτὴ εἶναι ἡ Ἐκκλησία τῶν ἐσχάτων, ἡ ἐσχατολογικὴ Ἐκκλησία, ἡ ὁποία εἶναι Μία, εἶναι Ἁγία, εἶναι Καθολικὴ καὶ εἶναι Ἀποστολική» [13:10-14:02].
«Αὐτὸ τὸ μονίμως καρφωμένη (ἐνν. ἡ εἰκόνα τοῦ Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ πάνω στὸ Τίμιο Σταυρὸ) εἶναι τὸ μεγάλο πρόβλημα. Γιατί; Γιατί τὸ γεγονὸς τῆς σταύρωσης εἶναι
στιγμιαῖο, ἐνῶ τὸ γεγονὸς τῆς Ἀνάστασης εἶναι διαρκείας καὶ βρίσκεται στὰ ἔσχατα. Ἐκεῖ (στὰ ἔσχατα) εἶναι ὁ Χριστὸς ἀναστημένος» [48:27].
--------------------------------------------------
Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης: Ολόκληρος παντού

525. Όπως το πνεύμα του Θεού κατοικεί σε ένα πλήθος χριστιανών και η Αγία Τριάς βρίσκεται παντού, στον ουρανό και στη γη, έτσι και ο Ιησούς Χριστός βρίσκεται σε κάθε μερίδα του Σώματός του και του Αίματός του, ολόκληρος σε όλες τις εκκλησίες και συνάμα ολόκληρος παντού, στον ουρανό και στη γη. Σαν Θεός, είναι πανταχού παρών και δεν υπάρχει τόπος χωρίς την παρουσία του. Παίρνω μία μερίδα της Θείας Ευχαριστίας, είναι όλος εκεί. Παίρνω μία άλλη, είναι όλος εκεί. Μία Τρίτη και ούτω καθ’ εξής και σε όλες τους είναι ο ένας και ο αυτός Χριστός.
526. Όπως με το φώς του ήλιου βλέπουμε τον αέρα, τη γη, τα νερά, κάθε τι που υπάρχει εκεί, έτσι και με το φως του Ήλιου της Δικαιοσύνης στην καρδιά μας, βλέπουμε τον κόσμο των πνευμάτων. Των Αγγέλων και των Αγίων, της Θεοτόκου, των Πατριαρχών, των Προφητών, των Οσίων και όλων των Αγίων. Τους βλέπουμε χάρις στην πνευματική μας όρασι (δια πίστεως), όπως η υλική μας όρασις βλέπει τα αντικείμενα του υλικού κόσμου. Έτσι, λόγου χάριν, μια καθαρή καρδιά βλέπει τη Θεομήτορα με την πνευματική όρασι, όπως η υλική όρασις βλέπει την εικόνα της Παναγίας ή οποιοδήποτε άλλο ορατό αντικείμενο.
(Η εν Χριστώ ζωή μου – Αγ. Ιωάννου της Κροστάνδης, εκδόσεις Παπαδημητρίου, σελ. 219)
https://agiospatrokosmas.gr/agioi/agios-ioannhs-ths-kronstandhs-oloklhros-pantou
-------------------------------------------------------------
Μέγας Αθανάσιος, Πραγματεία ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΝ ΝΙΚΑΙΑ ΣΥΝΟΔΟΥ*
ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, Μ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ΕΡΓΑ 9, ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ "ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ", ΣΕΛ. 69