Και τι λέμε; «Ετοιμάζου Βηθλεέμ, ήνοικται πάσιν η Εδέμ, ευτρεπίζου Ευφραθά, ότι το ξύλον της ζωής, εν τω σπηλαίω…», κτλ. Λοιπόν «να ‘το» το σπήλαιο, εδώ έχουμε σπηλιά και βάζουμε την Εικόνα της Γέννησης, δεν βάζουμε τον Χριστό Πάσχοντα από δυτικοεπηρεασμό, από Προτεσταντικό και Ρωμαιοκαθολικό επηρεασμό.
Δεν βάζουμε! Ο Μητροπολιτικός μας Ναός έχει τον Χριστό πάσχοντα. Τι δουλειά έχει ο Χριστός πάσχοντας εδώ;
Ξέρετε την, συγγνώμη, να πω βαριά κουβέντα; Την σχιζοφρένεια που μας διακρίνει (ακούγονται φωνές διαμαρτυρίας). Μα δεν το βλέπουμε εδώ, ποια άκρα ταπείνωση. Εδώ ο Χριστός γεννιέται· εδώ πέρα. Όταν λέμε “Ετοιμάζου Βηθλεέμ·”, λέμε Βηθλεέμ! Ο Χριστός δεν έχει γεννηθεί ακόμα. Για ποια «άκρα ταπείνωση» μου μιλάτε· εδώ τα γεγονότα που έχουμε, μέσα εδώ, (δηλαδή) ό,τι ζούμε μέσα στις Ακολουθίες· είναι της ιστορίας. Ωραία (σας ερωτώ)· Άκρα ταπείνωσις, ο Χριστός από που ήρθε, με αλεξίπτωτο; Και ξαφνικά ήταν εκεί· έτσι ταπεινωμένος;
Σκεφτείτε το. Παράκληση θερμή. «Ετοιμάζου Βηθλεέμ, ήνοικται πάσιν η Εδέμ, ευτρεπίζου Ευφραθά, ότι το ξύλον της ζωής, εν τω σπηλαίω εξήνθησεν εκ της Παρθένου·». Σωστά δεν το λέω;».
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ, Ο ΚΑΙ ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΗΜΩΝ ΕΙΠΕ: «Αυτό
το μονίμως καρφωμένη (ενν. η εικόνα του Εσταυρωμένου Χριστού πάνω στο Τίμιο
Σταυρό) είναι το μεγάλο πρόβλημα. Γιατί; Γιατί το γεγονός της σταύρωσης είναι
στιγμιαίο ενώ το γεγονός της Ανάστασης είναι διαρκείας και βρίσκεται στα
έσχατα. Εκεί (στα έσχατα) είναι ο Χριστός αναστημένος.» [48:27].
«Ο
Χριστός δεν είναι στην ιστορία, ο Χριστός είναι στη Βασιλεία, εκεί που τον είδε
ο Πρωτομάρτυρας Στέφανος... Αυτό θέλω τώρα να καταλάβουμε γιατί εδώ είναι το
πρόβλημα το μεγάλο, ακριβώς γιατί επηρεαστήκαμε από την δυτική θεολογία της
σταύρωσης κι έχουμε μπερδευτεί [σ.σ. εννοεί ΕΜΕΙΣ οι Ορθόδοξοι;], κι έχουμε χάσει αυτήν την διάσταση. Ο Χριστός
είναι «εδώ», εδώ τον είδε ο Πρωτ. Στέφανος· ο Χριστός όμως πριν φύγει έστησε
την Εκκλησία Του με τη συνδρομή του Αγίου Πνεύματος.…οπότε όπου βρίσκεται ο
Χριστός [εκεί] είναι και η Εκκλησία Του… Αυτή είναι η Εκκλησία των εσχάτων,
η εσχατολογική Εκκλησία η οποία είναι Μία, είναι Αγία, είναι Καθολική και είναι
Αποστολική.» [13:10-14:02]
«Γιατί ὁ Περιστερίου Γρηγόριος ἀφαιρεῖ τὸν Τίμιον
Σταυρόν;»
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: «Διότι τὸ Βατικανὸ βιάζεται
νὰ
δημιουργήσει μία ἕνωση μεταξὺ Ρώμης καὶ
Κωνσταντινούπολης, ἐνόψει τῆς 1700ῆς ἐπετείου τῆς Α΄Οἰκουμενικῆς Συνόδου
τοῦ 325».
Ὁ ἀδελφὸς
Διογένης Δ. Βαλαβανίδης διευκρινίζει: «Δηλαδὴ τὸ Βατικανὸ βιάζεται
νὰ
δημιουργήσει μία ἕνωση μεταξὺ Ρώμης καὶ
Κωνσταντινούπολης ἐνόψει τῆς 1700ῆς ἐπετείου τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς
Συνόδου, γιὰ τὴν ὁποία ἔχουν ἤδη
μιλήσει οἱ Φαναριῶτες ἀξιωματοῦχοι. Ὡς
παράδειγμα ἀναφέρουμε ὅτι ὁ
προϊστάμενος τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως
στὶς ΗΠΑ Ἀρχιεπίσκοπος
Ἐλπιδοφόρος
(Λαμπριανίδης) ἔδωσε διάλεξη μὲ θέμα:
‘‘Τὸ μέλλον τῶν σχέσεων
Ὀρθοδόξων
– Ρωμαιοκαθολικῶν στὶς Ἡνωμένες
Πολιτεῖες’’, στὸ
Πανεπιστήμιο Fordham, στὴν Νέα Ὑόρκη, ὅπου
δήλωσε δυναμικὰ τὴν ἕνωση μὲ τὴ Ρώμη. Στὸ πλαίσιο
αὐτό, ὁ Πάπας
Φραγκίσκος καὶ ὁ ὁμοϊδεάτης
του Πατριάρχης Βαρθολομαῖος Α΄ σχεδιάζουν νὰ τιμήσουν
τὴν 1700η ἐπέτειο τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου
τὸ 2025.
Πρόθεσή τους εἶναι νὰ τὸ κάνουν ἀκριβῶς στὴ Νίκαια τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, στὴ σημερινὴ Τουρκία,
ὅπου ἔγινε ἡ Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος
(325).» (ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Ο.Τ. / 6 ΣΕΜΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2024)
Αυτά αρκούν!
ΠΗΓΗ: https://www.youtube.com/watch?v=yXRl4kyRbtI&t=2304s
[*]«Ποιά σχέση πρός την Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ μπορεῖ να έχει ἕνας
συνήγορος τοῦ
ψεύδους;». (Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς) [ΕΠΕ 3, 608].