Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2025

«Ποιά σχέση πρός την Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ μπορεῖ να έχει ἕνας συνήγορος τοῦ ψεύδους;». (Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς*)

 


Ο ΚΑΤΑΞΙΩΜΕΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, Ο ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ ΔΕΣΠΟΤΟΥ ΗΜΩΝ ΕΙΠΕ: «Από που ξεκινά η θεία Λειτουργία; Όταν ο κόσμος, οι άνθρωποι μας φέρνουν το ψωμί και το κρασί; Από την Πρόθεση.

Και τι λέμε; «Ετοιμάζου Βηθλεέμ, ήνοικται πάσιν η Εδέμ, ευτρεπίζου Ευφραθά, ότι το ξύλον της ζωής, εν τω σπηλαίω…», κτλ. Λοιπόν «να ‘το» το σπήλαιο, εδώ έχουμε σπηλιά και βάζουμε την Εικόνα της Γέννησης, δεν βάζουμε τον Χριστό Πάσχοντα από δυτικοεπηρεασμό, από Προτεσταντικό και Ρωμαιοκαθολικό επηρεασμό. 

Δεν βάζουμε! Ο Μητροπολιτικός μας Ναός έχει τον Χριστό πάσχοντα. Τι δουλειά έχει ο Χριστός πάσχοντας εδώ; 


Ξέρετε την, συγγνώμη, να πω βαριά κουβέντα; Την σχιζοφρένεια που μας διακρίνει (ακούγονται φωνές διαμαρτυρίας). Μα δεν το βλέπουμε εδώ, ποια άκρα ταπείνωση. Εδώ ο Χριστός γεννιέται· εδώ πέρα. Όταν λέμε “Ετοιμάζου Βηθλεέμ·”, λέμε Βηθλεέμ! Ο Χριστός δεν έχει γεννηθεί ακόμα. Για ποια «άκρα ταπείνωση» μου μιλάτε· εδώ τα γεγονότα που έχουμε, μέσα εδώ, (δηλαδή) ό,τι ζούμε μέσα στις Ακολουθίες· είναι της ιστορίας. Ωραία (σας ερωτώ)· Άκρα ταπείνωσις, ο Χριστός από που ήρθε, με αλεξίπτωτο; Και ξαφνικά ήταν εκεί· έτσι ταπεινωμένος; 



Σκεφτείτε το. Παράκληση θερμή. «Ετοιμάζου Βηθλεέμ, ήνοικται πάσιν η Εδέμ, ευτρεπίζου Ευφραθά, ότι το ξύλον της ζωής, εν τω σπηλαίω εξήνθησεν εκ της Παρθένου·». Σωστά δεν το λέω;».




Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ, Ο ΚΑΙ ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΗΜΩΝ ΕΙΠΕ: «Αυτό το μονίμως καρφωμένη (ενν. η εικόνα του Εσταυρωμένου Χριστού πάνω στο Τίμιο Σταυρό) είναι το μεγάλο πρόβλημα. Γιατί; Γιατί το γεγονός της σταύρωσης είναι στιγμιαίο ενώ το γεγονός της Ανάστασης είναι διαρκείας και βρίσκεται στα έσχατα. Εκεί (στα έσχατα) είναι ο Χριστός αναστημένος.» [48:27].

«Ο Χριστός δεν είναι στην ιστορία, ο Χριστός είναι στη Βασιλεία, εκεί που τον είδε ο Πρωτομάρτυρας Στέφανος... Αυτό θέλω τώρα να καταλάβουμε γιατί εδώ είναι το πρόβλημα το μεγάλο, ακριβώς γιατί επηρεαστήκαμε από την δυτική θεολογία της σταύρωσης κι έχουμε μπερδευτεί [σ.σ. εννοεί ΕΜΕΙΣ οι Ορθόδοξοι;], κι έχουμε χάσει αυτήν την διάσταση. Ο Χριστός είναι «εδώ», εδώ τον είδε ο Πρωτ. Στέφανος· ο Χριστός όμως πριν φύγει έστησε την Εκκλησία Του με τη συνδρομή του Αγίου Πνεύματος.…οπότε όπου βρίσκεται ο Χριστός [εκεί] είναι και η Εκκλησία Του… Αυτή είναι η Εκκλησία των εσχάτων, η εσχατολογική Εκκλησία η οποία είναι Μία, είναι Αγία, είναι Καθολική και είναι Αποστολική.» [13:10-14:02]



«Γιατί Περιστερίου Γρηγόριος φαιρε τν Τίμιον Σταυρόν;»

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: «Διότι τ Βατικαν βιάζεται ν δημιουργήσει μία νωση μεταξ Ρώμης κα Κωνσταντινούπολης, νόψει τς 1700ς πετείου τς Α΄Οκουμενικς Συνόδου το 325».

δελφς Διογένης Δ. Βαλαβανίδης διευκρινίζει: «Δηλαδ τ Βατικαν βιάζεται ν δημιουργήσει μία νωση μεταξ Ρώμης κα Κωνσταντινούπολης νόψει τς 1700ς πετείου τς Α΄ Οκουμενικς Συνόδου, γι τν ποία χουν δη μιλήσει ο Φαναριτες ξιωματοχοι. ς παράδειγμα ναφέρουμε τι προϊστάμενος το Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως στς ΗΠΑ ρχιεπίσκοπος λπιδοφόρος (Λαμπριανίδης) δωσε διάλεξη μ θέμα: ‘‘Τ μέλλον τν σχέσεων ρθοδόξων – Ρωμαιοκαθολικν στς νωμένες Πολιτεες’’, στ Πανεπιστήμιο Fordham, στν Νέα όρκη, που δήλωσε  δυναμικ τν νωση μ τ Ρώμη. Στ πλαίσιο ατό, Πάπας Φραγκίσκος κα μοϊδεάτης του Πατριάρχης Βαρθολομαος Α΄ σχεδιάζουν ν τιμήσουν τν 1700η πέτειο τς Α΄ Οκουμενικς Συνόδου τ 2025. Πρόθεσή τους εναι ν τ κάνουν κριβς στ Νίκαια τς Μικρς σίας, στ σημεριν Τουρκία, που γινε Α΄ Οκουμενικ Σύνοδος (325).» (ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Ο.Τ. / 6 ΣΕΜΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2024)


Αυτά αρκούν!


ΠΗΓΗ: https://www.youtube.com/watch?v=yXRl4kyRbtI&t=2304s



[*]«Ποιά σχέση πρός την κκλησία το Χριστο μπορε να έχει νας συνήγορος το ψεύδους;». (γιος Γρηγόριος Παλαμς) [ΕΠΕ 3, 608].