Βόμβα ανήμερα του Αγίου Πνεύματος! Δέχονται οι Ρώσοι το “φιλιόκβε”; Ολοταχώς για την “πλήρη ενότητα”;
Όταν το 1054 έλαβε χώρα το σχίσμα Ανατολικής και Δυτικής χριστιανοσύνης, ένα μεγάλο ζήτημα που προέκυψε πέραν από το “παπικό πρωτείο” ήταν ότι ο Πάπας εισήγαγε «και τον Υιό» στο δόγμα.
Μία από τις βασικές διαφορές μεταξύ των Ορθοδόξων και των Ρωμαιοκαθολικών είναι η διδασκαλία περί του Αγίου Πνεύματος, το λεγόμενο Filioque.
Οι Ρωμαιοκαθολικοί προσέθεσαν στο Σύμβολο της Πίστεως (“Πιστεύω”) την φράση σύμφωνα με την οποία το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται από τον Πατέρα και τον Υιόν (Filioque), αλλοιώνοντας με αυτόν τον τρόπο τον λόγο του Χριστού και την διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας, όπως εκφράσθηκε και Συνοδικά με την Β’ Οικουμενική Σύνοδο, αλλά και με άλλες Συνόδους.
Τι σημαίνει όμως «Filioque»; Η λέξη αυτή είναι λατινικής προέλευσης, σύνθετη, αποτελούμενη από το Filius = υιός και το que = και, και όλο μαζί σημαίνει «και εκ του υιού».
Στο σημείο αυτό, δηλαδή στην εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος, έχει επικεντρωθεί η αντιαιρετική πολεμική πολλών Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας, όπως οι τρεις μέγιστοι φωστήρες, ο ιτρείς Ιεράρχες, Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος, Μέγας Βασίλειος και Άγιος Γρηγόριος Ναζιανζηνός, αλλά και άλλοι με “μπροστάρηδες” τον Μέγα Φώτιο, τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, και τον άγιο Μάρκο τον Ευγενικό.
Μια πρόσφατη έρευνα όμως σχετικά με αυτό στη Ρωσία διαπίστωσε ότι το 69% πιστεύει τώρα ότι καλώς έχει ενσωματωθεί «και ο Υιός» …. !!!
Κατά τη διάρκεια της έρευνας αυτής, οι ορθόδοξοι ερωτηθέντες ερωτήθηκαν σχετικά με την ορθόδοξη κατανόηση του δόγματος της Αγίας Τριάδας.
Το ερώτημα ήταν: Ποιες από τις δηλώσεις πιστεύετε ότι είναι σωστές:
«Το Άγιο Πνεύμα προέρχεται από τον Πατέρα και τον Υιό» ή «το Άγιο Πνεύμα προέρχεται μόνο από τον Πατέρα»;
Από τον Πατέρα και τον Υιό απάντησε όπως φαίνεται και στο γράφημα το 69% ταυτιζόμενο ουσιαστικά με την θέση των παπικών!
Μόνο από τον Πατέρα απάντησε το 10%. Καμία από αυτές τις δηλώσεις απάντησε το 3%.
Ενώ υπήρξε και ποσοστό … αναποφάσιστων με 18%.
Και το ερώτημα που τίθεται εύλογα είναι: μιλάμε για άγνοια του ορθόδοξου δόγματος; Μια άγνοια την οποία μπορεί κάλλιστα να εκμεταλλευτεί το τέρας του οικουμενισμού;
Όπως είναι αναμενόμενο οι αναλυτές του Βατικανού έχονυ κάνει σημαία αυτήν την έρευνα. Ιδίως μετά τις πολύ στενές σχέσεις που έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια , μετά την συνάντηση της Αβάνας με ταξύ Πάπα Φραγκίσκου και Πατριάρχη Κύριλλου.
Οι παπικοί αναλυτές , λοιπόν, διατυμπανίζουν πως αυτό το ισχυρότατο μήνυμα του 69% της έρευνας αντανακλά “την ενότητα της σκέψης” και πως αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς την πλήρη ενότητα.
Η έρευνα αποτελεί βούτυρο στο ψωμί των παπικών αφού ο ίδιος ο ποντίφικας στηρίζεται στην πολλάκις εκπεφρασμένη φιλοσοφία του περί ενότητος του Αγίου Πνεύματος με τα άλλα δόγματα και με εμάς τους Ορθοδόξους.
Πριν από ένα χρόνο περίπου ο Πάπας Φραγκίσκος με την κλασσική -πλην αστήρικτη-επιχειρηματολογία περί ενότητος του Αγίου Πνεύματος, ξεκαθαρίζε πως στόχος του είναι η δημιουργία μιας “παγκόσμιας Εκκλησίας”!
«Το ίδιο Πνεύμα δημιουργεί ποικιλομορφία και ενότητα, και έτσι διαμορφώνει έναν νέο, διαφορετικό και ενοποιημένο λαό: την παγκόσμια Εκκλησία»είπε ο ποντίφικας και οι μάσκες έπεσαν πλέον!